Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Han gråter og gråter og gråter... Jeg er så frustrert nå.. Han er snart 6 uker.. Han har fått bæsja, han har rapa, han har fått mat og han har fått kos. Eneste jeg kan skjønne at det kan være er at han er trøtt.. Men han får ikke sove. Han sov max en time i sta.. Og når han sovner så sover han utrolig urolig, også på natta.. Eneste måten og roe han på når han skriker er og gå på badet, da er det som å skru av en bryter, da er han stille med en gang, smiler til og med. Og da får jeg nesten dårlig samvittighet for at jeg er så frustrert.. Men kan da ikke stå på badet hele dagen! Elsker gutten min over alt, han er det beste som er skjedd meg.. Men noen ganger så har jeg bare lyst og sette meg ned og gråte jeg også...
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Kanskje han liker varmen på badet? Prøv å tull han inn i et pledd,så kanskje han roer seg. Husk at han er vant med mammas varme mage..
rødhette* Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Hva med å la han ligge på badet å sove litt da? Legg han på stellematta på gulvet og tull et teppe rundt han. Da ligger han trygt og har det varmt. Får han til å sove slik, får dere litt hvile begge to. Bare la døra stå litt åpen så du hører han hvis han gråter, eller sett inn babycallen. Hvis han sovner, syns jeg du selv skal prøve å ta deg en time på øyet, og få slappet ordentlig av.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Har et pledd tulla rundt han omtrent hele dagen.. Men det er en vifte der som står på, og på badet så ligger han som oftest uten bleie, og det liker han jo.. Men det funker dårlig i stua.. hehe
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Så er det også det at han sovner ikke på badet.. Der er det så mye annet og følge med på.. Å etter en stund blir han utolmodig der også.. Å så gråter han igjen..
rødhette* Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Prat med helsesøster om dette, og se om ikke de kan komme med noen gode råd. Kanskje du også kan få litt avlastning, hvis det trengs?
rødhette* Skrevet 12. april 2007 #7 Skrevet 12. april 2007 Forresten, du er helt sikker på at han er mett? Vår lille gutt gråt og gråt ei stund, og viste seg at han ikke spiste seg mett på puppen, selv om jeg hadde amma lenge nok. Han var blitt lat, og gadd ikke jobbe for å få ut melka mi..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Han får mme så veit at han får i seg nok mat.. Ja, får snakke med helsesøster.. Takk for svar=)
rødhette* Skrevet 12. april 2007 #9 Skrevet 12. april 2007 Han kan ikke ha vondt i magen da? Har du malt i melka? Gir du minifom? Kan evt. prøve det? Lykke til, håper det ordner seg snart!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #10 Skrevet 12. april 2007 kjenner meg igjen her ja!! vår gutt er 8 uker, og vi har det på samme måten- har grått litt selv når alt var som verst... man blir jo så oppgitt og frustrert.. vi har en bæreslynge fra lodger- den er av fleece og anbefales på det sterkeste når babyen er trett. gutten vår strever også med å sove og han sover urolig, men putter jeg han i slynga så sovner han fort (men legger jeg han ned for fort så våkner han) men likevel er slynga super for da kan jeg i det minste gjøre noe imens med en eller to hender:) og etter en stund legger jeg han ifra meg i slynga som er tett rundt han, og han sover da en god stund.. + - lykke til- vi fåt trøste oss med at vi får de lekre musklene på armene til sommeren-- hehe!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #11 Skrevet 12. april 2007 Han får både malt og minifom ja.. Ja, kanskje sånn bæreslynge hadde vært noe.. Men han roer seg ikke alltid om jeg går og bysser på han, så veit ikke om det hadde hjulpet heller.. Når pleier babyen og slutte og gråte så mye? Er det ved 3 mnd. alder at det pleier og roe seg? Takk for svar=)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #12 Skrevet 12. april 2007 3 mnd alder har jeg hørt. det er stor forskjell på å holde og bysse og å bruke slynga. vår gutt gråter mye når vi bærer han noen ganger, og da tar jeg frem slynga- der ligger han med tøy tett rundt seg og ser ikke rundt seg- tror det roer de bedre.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #13 Skrevet 12. april 2007 Hvor får jeg tak i en sånn slynge da? =)
august igjen Skrevet 12. april 2007 #14 Skrevet 12. april 2007 Min gutt gråt endel da han var rundt tre uker (7 mnd nå), sovnet på oss og våknet når vi la han ned. Veldig urolig søvn inne. Alt endret seg når han fikk sove ute, sovnet med en gang han kom i bagen:-) Siden har han bare sovet ute. Verdt et forsøk?
Kaosmamma' n Skrevet 12. april 2007 #15 Skrevet 12. april 2007 Ser at du skriver at han roer seg ned på badet når han ligger uten bleie, har du prøvd å bytte bleiemerke, kanskje den typen du bruker i dag ikke føles komfortabel på. Kan jo prøve å bytte str.på bleien. Mine har reagert når bleien har vært ukomfortabel, men roet seg ned når de har fått en str.større. Kan jo være så enkelt at bleien "klyper"/strammer. Ellers kan kiropraktor anbefales hvis han har kolikk, du kan jo bestille en vurderingstime hos kiropraktoren, de oppdager veldig fort om det er kolikktendenser his barnet.
Happy Ignorant Skrevet 12. april 2007 #16 Skrevet 12. april 2007 Til HI! Hvis du har en vifte på badet som durer, kan det være derfor han roer seg der. Leste et innlegg her inne om babyer som bare roet seg til lyden av føneren, vaskemaskinen, støvsugeren eller en annen jevn dur. Noen hadde til og med tatt opp lyden av støvsugeren på mobilen, brent den over på cd og spilte den når babyen skulle sove, mens noen hadde vogna inne ved siden av kjøkkenvifta. Verdt å gi det et forsøk kanskje!? Lykke til! Håper det funker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå