Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Jeg lurer på hvordan man kan si at man har fått vann i kroppen. Hvor ser/kjenner man det??? Og når er det "normalt" å få vann i kroppen?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 jeg har vann i kroppen..merker d på fingrene og bena..jeg får veldig sprengte legger,sokkene blir trange og ringene mine er veldig trange..hadde masse vann me 1 mann oxo..
*RutIetutt* Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Jeg fikk mye vann i kroppen på slutten forrige gang og har allrede begynt å få vann i kroppen nå også - er 25+3 i dag. Bena mine er stinne og litt ømme/vonde når det har kommet litt utover dagen - fingerene er som små stive pølsen:o( Støttestrømper hjelper:o) Ser det godt etter en stund på sokkemerkene om en har vann i kroppen. Sist gang var det så ille at jeg ikke så igjen anklene mine...det gikk bare rett ned til foten liksom...huff, ikke et vakkert syn;o) Aner ikke hva som er normalt egentlig, men tror det er ganske vanlig å få vann i kroppen når en er gravid ja...
Solskinnsjenta Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Vann i kroppen kalles det når spesielt beina hovner opp. Du ser det veldig lett når du tar av deg! Du får veldig sokkemerker, og hvis du trykker på huden så holder fingermerket seg der en god stund! Du kan også merke at fingrene blir hovne ved at det er vanskelig å få av og på ringer. Hvis du merker at du hovner tidlig i svangerskapet, samtidig som du får hodepine og legger på deg raskt (flere kg over et par dager) så må du ta kontakt med lege/jordmor da det kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Bare hovne fingre og bein kan bety at du beveger deg for lite og/eller får i deg for mye salt. Prøv å gå en tur, legg deg på sofaen med beina høyt og gå igjennom kostholdet ditt. Kan hende du må kutte ut chips og ostepop, samt kutte ned på krydderet. Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå