Gå til innhold

HJELP! sting-rift-kan det sprekke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sydde litt etter fødselen..

Når de syr bruker de en tråd som kommer bort av seg selv..

Går det an at stingene/tråden kommer bort før såret har grodd, slik at man revner igjen (altså, riften går opp igjen). ????

Lurkiket litt på underlivet mitt (er gått ca 7 uker siden fødsel), og det ser nemmlig slik ut..det har grodd ja, men på det stedet jeg revnet, ser det ikke ut som det har grodd sammen igjen (grodd hver for seg)..det er liksom ett hakk/åpning eller hva jeg skal kalle det... :-(

Hva gjør man med slikt? går det an å reparere? Hva gjør de isåfall da?

regnet jo ikke akkurat med at underlivet etter fødselen skulle se ut slik det gjordet før fødselen, men nå ser det jo helt ødelagt ut... :-(((

(må legge til at jeg fikk se i et speil før jeg dro fra sykehuset, da var stingene der (akkurat hvor det nå er ett hakk/åpning etc), og underlivet mitt så helt greit ut (jeg gjennkjennte det), nå derimot..ser det iallefall annerledes ut den det gjorde den dagen ved avreise, "er DET underlivet mitt?!!" liksom)

Ps.sydde på st.olavs der de bruker den omstridde tråden, jmf.forside vg i går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at de kunne fixe det kosmetiske ved en evt. neste fødsel. Men husk på at underlivet har vært gjennom en enorm påkjenning, så gi det litt tid. Uansett, hvis du er usikker på om det skal være slik, så få legen/jordmor til å se på deg.

Jeg ble sydd framover, da hele den ene kjønnsleppen revnet. Ser greit ut nå, men det var svært hovent og så ganske krigsherjet ut i etpar-tre mnd før det begynte å komme tilbake til normalen. Greien hos meg ar at det ikke grodde sammen mellom to sting, så jeg har et hull på ca 5mm i diameter tvert gjennom den ene kjønnsleppa og et litt mindre ett lengre fram. Det er ikke så gærnt at det plager meg, så jeg dro å kjøpte meg en fin ring og har fått meg en "gratis" intimpiercing. ;o)

Skrevet

Jeg revnet forover og den høyre kjønnsleppen ble nesten totalt revet av. Den ble sydd på igjen og alt så greit ut da jeg dro fra sykehuset.

Men plutselig så jeg at det var blitt et hakk og det hakket ble større og større. Plutselig hadde alle stingene sluppet fra midten og bakover. Halve kjønnsleppen hang derfor rett ned. De må ha vært en infeksjon i stingene som gjorde dette. Biten ble sydd fast på nytt igjen på riksen 3 mnd etter fødslen og sitter nå fint på plass.

Men akkurat som schindapus over her så har jeg to små hull etter stingslipp helt fremme på kjønnsleppen som de ikke gjorde noe med under reoperasjonen. Så ikke de før her om dagen faktisk. Måtte le litt da og tenkte tanken på å sette inn en piercing ring selv bare for å ha litt selvironi liksom:-)

Da jeg oppdaget hakket mitt(som altså ikke ble bra av seg selv, men større og større etterhvert som dagene gikk) ringte jeg jm på riksen som ordnet time på poliklinikken. Der kom de frem til at de skulle sy den på plass på dagkirurgen.

Ergo: det går an å reparere og da klager de nye sårflater og syr ting på plass igjen. Få fastlegen din til å henvise deg til gynpol på st. olavs og si de får rette på det som har skjedd der.

Jeg kjenner godt til den grusomme følelsen det er å oppdage dette. Slike rifter som går opp igjen pga infeksjon er det mange som har og fått rettet opp på sykehuset.

Lykke til og stå på. Dette fikser seg!

Ps: syns hele underlivet mitt føles helt ødelagt ut jeg selvom det ser bedre ut etter operasjonen. Kjipt å føle seg så lite attraktiv liksom.

Håper ikke dette skjer igjen med neste mann for noen av oss 3!

Skrevet

Hmmm dette var da ikke godt nytt. Jeg har også grodd litt snålt langs ene siden, de har for det første ikke sydd helt riktig, så det har grodd helt skjevt og et sted henger det såvidt sammen. Tror de sydde litt for lite der. Hadde håpet at de kunne fikse det for meg, men det ser jo dårlig ut da. Må ihvertfall ha fastlegen til å bekrefte at det er ok før jeg engang tenker på sex igjen :-/

Skrevet

må vel ta en kontroll til fastlegen ja...men orker liksom ikke tanken på et nytt sår og nye sting igjen nå, det er jo så j...vondt (svir) å gå på do etterpå.

Skal vi ha barn om et år, kan jeg vel altids klare å holde ut, slik at de får reparert det ved fødselen...men skal vi ha barn om 3 år, så må jeg nok få fikset litt på underlievt ja gitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...