Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 ..hvordan gjør dere det? lager dere ferdig og setter det i kjøleskapet også varmer opp når barnet er sulten eller lager dere fra bunnen av hver gang. syns det er så tungvindt ut å lage hver gang, så lurer på å lage noen ferdige flasker å ha i kjøleskapet..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Jeg lager opp en del flasker og varmer etter behov.MME kan stå i kjøleskapet i et par døgn,uten å bli sur,men jeg lager aldri for så lang tid da.
Stjerne37 Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Jeg kokte opp en kjele med vann,tømte over på en kanne og satt i kjøleskapet.Da det var mattid så tok jeg så masse vann han sku ha i flaska,skjeene med mme og varmet i micron.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 ok. så det er mulig å lage hele blandinga (vann og pulver) , sette det i kjøleskapet og så varme opp i mikro'n? høres mye mer lettvindt ut!
buggi med 2 jenter Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Hei:) Jeg koker opp vann til flere flasker på en gang. Fordeler i flasker å setter i kjøleskapet. Når jenten min skal ha mat varmer jeg vannet i vannbad eller micro til det er ca 38 grader. Så har jeg pulveret i. På denne måten får jenten fersk melk hver gang samtidig som jeg slipper å stresse hver gang hun er sulten. Har du flasker nok hadde jeg laget for hele dagen på en gang på denne måten. Kokt vann holder seg i kjøleskap i 24 timer.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Jeg koker opp vann, avkjøler, har nedi flaskene og setter de i kjøleskapet. Når mini skal ha mat, varmer jeg flaskene i mikroen... Så tilsetter jeg pulveret. Rist og server
Harald Ripultfør Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Det hender jeg lager et par falsker og har i kjøleskapet, men jeg pleier å koke opp vann, (ha i maltekstrakt) og sette det i kjøleskapet. Så når hun er sulten, helle vann i falsken, og så pulver. På sykehusene har de ferdig MME i kjøleskapet i 24 timer, så jeg vil tro at det er trygt.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 12. april 2007 #9 Skrevet 12. april 2007 Jeg lager for hvert måltid. Tar meg nøyaktig et minutt så skjønner ikke at det er så tungvint. Pratet med to forskjellige helsesøstre i dag og de mente at det var det beste. Det med å kunne blande ferdig for en hel dag er litt gammeldags og det er visst det aller beste å lage for hvert måltid. Men fungerer det for deg å gjøre det sånn, så gjør du det ) Også gjør jeg det på den måten som fungerer for meg )
rødhette* Skrevet 12. april 2007 #10 Skrevet 12. april 2007 Vi har lagd ferdig flasker for et døgn om gangen frem til nå. Men nå har helsesøster sagt at vi kan gi han vann rett fra springen, og da trenger vi jo heller ikke koke vannet til mme. Så lurer på om jeg bare har kaldt vann i flaskene fra nå av, varmer i microen, og har i pulveret..
j@mmen Skrevet 12. april 2007 #11 Skrevet 12. april 2007 Jeg har bestandig ferdig kokt vann på vannkokeren, og varmer det bare litt når jeg trenger det.Det synes jeg er best.
Rødhette Skrevet 12. april 2007 #12 Skrevet 12. april 2007 Jeg har ferdig oppmålt vann i flasker i kjøleskapet, og ferdig oppmålt pulver i urinprøve beholdere (helt sant..) kjøpt på apoteket til 10 kroner. Når det er tid for mat mikser jeg disse, i mikroen, og voila! Like kjapt (nesten) som ferdig laget MME i kjøleskap. Jeg har 8 beholdere og fyller disse 1 gang i døgnet.
Lykkepiller Skrevet 12. april 2007 #13 Skrevet 12. april 2007 Når jeg en sjelden gang bruker mme blander jeg halvparten kokt og halvparten kaldt vann fra springen, så har jeg pulveret oppi. Ingen andre som gjør det på den måten? Kjempelettvint!
Gjest Skrevet 12. april 2007 #14 Skrevet 12. april 2007 Koker opp en full vannkoker... Heller oppi flasker...disse kjøler seg ned på kjøkkenbenken for jeg putter alle flaskene i kjøleskapet. varmer det opp i microen, heller pulver på=serverer!
Kristannaa Skrevet 12. april 2007 #15 Skrevet 12. april 2007 Koker opp vann til 5 flasker om gangen. Når mini skal ha mat varmer jeg vannet i microen og har oppi pulveret etterpå! Lettvint og enkelt,også blir det fersk melk:)
haater husarbeid Skrevet 12. april 2007 #16 Skrevet 12. april 2007 Jeg måler opp riktig mengde kokt vann og setter i kjøleskapet. Så er d bare å varme i mikro og tilsette riktig mengde pulver. ikke tungvint det vel på kvelden lager jeg ferdig og bruker flasketermos for å holde varm (er snakk om en time før han våkner når jeg legger meg for å lese litt.
Niva Skrevet 12. april 2007 #17 Skrevet 12. april 2007 Jeg har lagd MME for et døgn til mine jenter, og varmet det opp når de var sultne. Det har gått kjempefint det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå