Gå til innhold

Trenger gode råd fra flinke mammaer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snuppa her er nå passert 6,5 mnd. Men hun er overhodet ikke interessert i noe annet enn puppen.

Har prøvd grøt, frukt og forskjellige mosete grønnsaker, men det er liksom bare mamma som gjelder.

Hun er jo ikke av de største, men burde vel kanskje spise litt etterhvert.

Hun har jo tydelig behov for mer næring for nå vakner hun om natten og vil ha pupp, det har hun ikke gjort før.

Sliter med både 40 års jentefest til helgen og Holmsbu jeg hvis vi ikke får dette til...

Så jeg trenger gode råd fra dere. Flere som har opplevd dette og hva gjorde dere?

Eneste positive er jo at jeg stadig går ned i vekt av å bli oppspist...:-)

Litt sliten og trøtt hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å lage litt tynn grøt/velling basert på morsmelk?

Da blir ikke smaken så ukjent...

:o)

Skrevet

Har prøvd grøt blandet med vann...kanksje morsmelk er bedre ja - får prøve det i kveld..

Hun kniper munnen sammen med en gang hun ser skjeen, så jeg får lure henne litt:-)

Takk for tips

Skrevet

Hvis hun har drukket av flaske eller kopp før kan du jo prøve å gi vellingen med det i stedet. Da ser hun ikke skjeen :o) Så da blir hun kanskje ikke så forutinntatt :-) En tåtesmokk går det jo an å lage litt større hull i og.

Skrevet

her i huset var det velling på flaske som gjalt leeenge. Men hvis hun ikke tar flaske så er det jo ikke så lett...

Hun har bare fått vellingbasert på mme, og lenge var det bare maisvelling på mme som gikk ned. Men ja, hvis du gjør som sagt over her, og lager velling basert på me, så er det jo det hun vil ha, da er den liksom bare litt tykkere...

:-)

men hvis hun ikke tar flaske så har jeg jammen meg ingen gode forslag. Jeg håper dere får det til så det blir både fest og tur på deg!

klem fra

Skrevet

Takk for tips dere:-)

Et spørsmål finnes det velling i Norge nå eller bruker dere grøt.

Kan ikke huske at jeg har sett det, men jeg har vel egentlig ikke sett etter det heller....

Skrevet

Har du lyst på maisvelling fra Semper har jeg en haug stående her som jeg fikk fra Ronja og som Leo nå plutselig ikke vil ha lengre ;-)

Alle mine har vært litt treige på spising i starten. Og aller best har de likt mammas pupp på natten... Og dermed er man jo i en ond sirkel. For jo mer hun pupper på natten, dess mindre vil hun jo være intr i mat på dagen... Min løsning har vært å lokke med MYE frukt på grøten. Hipps sine ulike ferdige moser har smakt best. Middag på glass har ingen av de villet ha og egentlig har de vel ikke vært noe glad i middag før de kan spise det selv sånn i ett års alderen... (men nå er jo ikke jeg av kategorien "flinke mammaer" heller da ;-))

Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!! For klart du må få litt mat i den søte snuppa slik at Holmsbu blir en realitet!!!!!!!!

Skrevet

Minstemann var også sånn. Jeg ga ham brødbiter jeg. Han ville ikke ha grøt uansett type eller frukttilsetning og middag var ikke aktuelt å smake nesten. Så da satt han da om "tygde" brød med tunga opp mot ganen. Det gikk fint det. Ingen flaske her heller, men vann i tutekopp.

Skrevet

Får ta en tur på jakt etter velling i morgen, hvis jeg ikke finner og du vil bli kvitt din, Gummelillan, så gjør jeg gjerne det.

Men kanskje prøve litt brød også...

Ja, det er sånn her nå spiser mer om natten enn om dagen, gjeeesp, men men jeg vet jo at det er siste babyen og koser meg jo masse også da - selv midt på natten:-)

Men jeg vet jo at hvis jeg skal være en god mamma for resten av familien trenger jeg litt mer søvn enn tilfelle er nå.

Skrevet

Gratis maisvelling i Bærum, arvet av Ronja ;-) Men jeg blir desverre borte til mandag ettermiddag så håper det kan vente til da (kan f.eks. ta den med på jobb på tirsdag og så plukker du den bare opp i resepsjonen sentralt plassert på Lysaker når det passer deg) Send meg en PM du, så sender jeg deg adressen hvis du vil ha den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...