Gå til innhold

Hva snakker vi med presten om???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gifte oss i sommer, og presten ville gjerne møte oss om noen ukers tid.

Noen som vet hva vi kommer til å "snakke om" da? Kommer han til å vurdere oss fra topp til tå om vi er gode nok for hverandre, hehe..

Kjenner jeg gruer meg litt til akkurat det der:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingenting å grue seg til. Han vil selvsagt vite hvorfor dere gifter dere, om dere er kristen eller hva dere tror på.

Ellers blir det litt sånt om hvilke salmer dere vil ha, om dere skal ha noen spesielle innslag, om noen skal synge osv...

Han må jo ha kontroll på hvordan ting og tang skal foregå. Så det er ikke verre enn som så...

Lykke til, og ikke kvi deg!

Skrevet

Hmmm... det lurer jeg også på egentlig. Hva svarer man egentlig dersom presten spør om tro?? Jeg har barnetroen, men min kommende mann er vel mer eller mindre ateist... selv om han ikke har meldt seg ut av statskirka, samt er både døpt og konfirmert.

Skrevet

vi ble ikke spurt om tro i det hele tatt, det ble ikke bragt på bane av prest og heller ikke av oss. Vi snakket om vielsen og så spurte presten om oss, hvordan vi møttes, ting vi likte ved hverandre, og det var for å bli litt mer kjent med oss, som han sa:)

Veldig udramatisk! Vi møtte presten 2 dager før vi giftet oss, andre han møtt presten 4 mnd før.

Skrevet

Ja det lurte egentlig jeg på! Vi skal gifte oss om to mnd og har ikke hørt ett kvekk fra noen... Når er mest vanlig å snakke med ham? Er det jeg som skal ringe og ordne tid?

Skrevet

Vi ringte kirkekontoret og spurte om det, og fikk da beskjed om at det var vår oppgave og ringe direkte til presten og avtale et tidspunkt for møte. Så vi skal ha møte ca 3 uker før vielsen.. Gruer meg litt jeg..

Skrevet

Vi fikk beskjed om at presten tar kontakt med oss når det er på tide, vi. Skal gifte oss om 7 uker og 1 dag :o) Presten bruker også mye av det som kommer frem i disse samtalene under vielsen vet jeg. Har hørt opp til flere ganger at presten refererer til disse samtalene. Det gjør det hele mer personlig også :o)

Skrevet

Vi hadde samtale med presten i dag.

Veldig hyggelig dame!! Vi snakket om hvorfor vi vil gifte oss, avtalte gangen i vielsen med salmer og tekster og øvde på prosedyren. Begynte å gråte under liksom-ekteskapsinngåelsen, jeg...Hehe....hvordan skal det da gå når vi skal gjøre det for alvor :o))

Skrevet

Øver man på prosedyren? Er det vanlig? *håper vi og skal*

Skrevet

vi øvde ikke. like greit. da slapp jeg å gråte som en klut flere ganger. var aldeles borte under selve vielsen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...