Irmelinn m/spire Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Jeg lurer på hvor langt dere har kommet. Jeg er godt igang med planleggingen og vet hvordan jeg vil ha det. Har vært på nett å sett og funnet masse som jeg vil/skal ha.. tiara, sko, strømpebånd, brudepikekjole, brudesvenndress, pynt, dekorasjoner, invitasjoner... Men lurer på om det er noen av dere andre sommer/høst bruder som har begynt å kjøpe inn ting? Er det for tidlig eller skal man bare begynne å kjøpe? Hadde vært morro å hørt om hvor langt dere har kommet i planleggingen....?
Vannmann35 Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Vi gifter oss i Mai 2008. Vi har bestilt kirke og lokale, samt at jeg har funnet drømmekjolen min. Har også valgt toastmaster. Innkjøp av alkohol tar svigermor seg av og spanderer på oss - deilig:-) Resten gjenstår, men føler vi har veldig god tid. Min kjære skal mest sannsynligvis designe invitasjonene og lage nettside med info om bryllupet - han er web designer så det vet jeg blir veldig bra! Ellers er det mest bare å bestemme seg for mat og tenke på hvordan man skal pynte bord og lokaler - og det er jo bare kos. Føler ikke at det er så mye å tenke på egentlig.
Irmelinn m/spire Skrevet 12. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2007 Jeg hadde det sånn i starten men nå har det poppet opp mer og mer. Jeg har begynt å lage side. Har aldri gjort det før men det er blitt ganske bra:) Vi har ikke bestillt kirke og lokale men vet at det er i boks. Bor i en liten bygd der det er maks 2-3 bryllup i året så det er ikke noe krise. Ellers så har vi/jeg: Valgt forlovere Valgt brudepiker og brudesvenn Funnet kjole til meg og barna Funnet ringene vi skal ha Funnet sko, tiara, strømpebånd, perler til å ha i håret på barna, ringpute og blomsterkurver. Invitasjoner Servietter Duker (dette har vi etter svigerforeldrene mine sin 40 års bryllupsdag) Funnet kake Men alt er bare lagret på dataen, ingenting er kjøpt. Jeg har så lyst til å begynne å handle inn, men føler at det er ALT for tidlig.
Vannmann35 Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Når jeg ser din liste ser jeg at det er noen ting jeg glemte ja:-) - Ringer har vi også, beholder forlovelsesringene. - Brudepiker og brudesvenner skal vi ikke ha, det er ingen barn i vår familie faktisk og har heller ingen nære venner med barn. - Kaker skal mødrene våre ordne, og en bryllupskake skal vi nok klare å finne problemfritt. Bare spm om penger. - Forlovere har vi ikke valgt ennå, usikre på om vi skal ha 2 eller 1 hver - Duker tror jeg vi handler på Ikea, kjøper ruller med stoff - Sko, brudeslør og tiara har jeg ikke funnet, men regner med å kjøpe det sammen med kjolen. Den skal jeg til utlandet for å kjøpe. Alt som har med pynting og blomster er helt uavklart, men min mor har en god venninne som er dekoratør og som kan hjelpe oss litt. Også er jo denne delen bare gøy da spør du meg - elsker sånt:-) Dette bekymrer meg litt da: - musikk til festen - mottakelse av gjestene - fotografering, er så dyrt - når middagen er ferdig - hva gjør vi da? - transport
Irmelinn m/spire Skrevet 12. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2007 Jeg bekymrer meg også litt for hva vi skal gjøre etter middagen også er jwg litt bekymret over fotogarfering for det er ingen fotografer i nærheten. Den nermeste er 25 mil unna. Vi skal kjøpe nye ringer. De ringene vi har er ikke så veldig fine. I vår familie så har vi alt for mange barn. Er tante til 7 jenter og alle de har jo lyst til å være prinsesse på dagen. Men vi har valgt 3 som skal være:) Vi skal ikke ha vanlig bryllupskake. Vi skal ha sjokoladefontene:)
Vannmann35 Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Sjokoladefontene ser vedlig stilig ut og smaker himmelsk! Så har tenkt litt på det jeg også. Men jeg er litt redd for at foklk skal dobbeltdippe... At det skal bli uhygenisk og grisete?? Særlig når noen har fått seg litt drikke så er de kanskje ikke så nøye lengre eller? Har du noen erfaring med det fra større selskaper?
Irmelinn m/spire Skrevet 12. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. april 2007 Jeg tenkte at vi ikke skal ha så store fontener (tar 1.5 kg) vi tenkte å ha 2. 1 med hvit sjokolade og 1 med melkesjokolade. Så tar vi den til kaffe og kaker, ikke så lenge etter middagen. Vi skal ha koldtbord så det blir som en dessert og da har folk ikke begynt å drikke skikkelig. Når festen begynner med drikking å sånt så blir alt av kaker tatt bort og da blir fontenene også tatt bort. Så jeg ser ikke på det som noe problem. Også skal vi bruke grillpinner i tre som man stikker frukten på for så å dyppe den i sjokolade. Det er kanskje mer hygenisk?
Vannmann35 Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Det høres jo veldig bra ut! Veldig fristende - kanskje jeg stjeler ideen:-) Har dere leid fontente eller kjøpt selv?
Vannmann35 Skrevet 13. april 2007 #9 Skrevet 13. april 2007 Noen flere 2008 bruder? Hvordan ligger dere ann i planleggingen?
Gurine og gulla Skrevet 13. april 2007 #10 Skrevet 13. april 2007 Vi skal gifte oss 1. mars:) Har ikke kommet så langt i planleggingen enda. vi har : -Forlovere -Lokale og kirke -Ska bruke samme ringene, so vi har brukt mens vi er forlovet. -Har faktisk kjøpt kjolen allerede, sjøl om det er alt fortidlig. fekk et bra tilbud på en brukt en, som jeg forelsket meg fulstendig i. -Vi skal lage inbydelser. bordkort,kirke program og sanghefte selv. -Har sett ut et smykke sett jeg vil ha. -Kaken rekner jeg med at vi får i bryllupsgave av tante og onkel som driver bakeri\konditori. -Pappa fikser sikkert musikken til oss siden han er musikker så har han visse kontakter. -Kamerat av sambo er fotograf så skal spørre om han vil ta bildene, håper vi får de litt rimlige. -Onkelen min har en flott Bmw som vi får bruke til brudebil vist vi vil. kommer ikke på mer akkurat nå. Men lokalet vi leiger står for alkohol, bartender, servitører, dekke tøy, duker osv. serviettene vil vi kjøpe selv. Blomstrene har vi ikke tenkt så mye på enda. Vet ikke hvilken "rød tråd " vi skal ha enda heller. Hvilken farger er fine å ha i et vinterbryllup egentli? oj ble litt langt dette her gitt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå