linita28. Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Hei. noen som har hatt konisering el hva det nå hetter (tatt vekk en liten del av livmorhals pga celleforandringer)og fått høre om det da er sansynlig at man kan føde før tiden?noen med erfaringer kanskje selv?
Klompens 4. (høygravid) Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Har fått beskjed at coniserte føder like tidlig/sent som andre, men at det i enkelte tilfeller forekommer tidlig-fødsler. Jeg har selv bedt om flere undersøkelser for å sjekke nettopp dette, men foreløpig er det ikke noe som tyder på at operasjonen alene vil forårsake tidligere fødsel. Har derimot andre tegn som kan tyde på at klompen vil komme ut før termin.... vi får se.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 svarte deg på skravlesiden:-)
Frida kom 9.mai :) Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Jeg spurte min JM om dette da jeg har tenkt mye på det. Hun sa at det er ikke bevis for at man føder tidligere eller får en "styrt fødsel" pga at man har tatt en liten bit av livmorhalsen. Den eneste forskjellen er at man KAN FÅ fortere åpning, at de 10 cm som skal til før beibin kommer, men at det i seg selv ikke betyr at resten går like fort, for det som det kommer mest an på er at barnets hode skal tilpasse seg bekkenet. Så jeg ble beroliget og venter meg en vanlig fødsel, så fremt alt annet går bra..... :-)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 dytter.....flere med erfaringer rundt dette?
linita28. Skrevet 14. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2007 Var på sykehuset og tok ul i går.er i uke 34. skulle måle str på barnet. legen som undersøkte meg er veldig dyktig , så jeg tenkte jeg fikk spørre hva han mente om dette.han sa det var svært sjelden man gikk over termin dato.mest normale lå på 1-2 uker før termin daton.så jeg håper på dette jeg nå da. begynner bli litt lei.pga bl.
Mamma Mia ♂♂♀ Skrevet 14. april 2007 #8 Skrevet 14. april 2007 Hei! Jeg ble konisert i mai i fjor etter celleforandringer etter første fødsel. Ble gravid igjen etter 3 uker etter konisering og var spent på om jeg ville føde tidligere. Gikk 14 dager over termin første gangen. Denne gangen gikk jeg 11 dager over (selv etter intensiv modningsakupunktur fra uke 36), men fødselen gikk mye fortere enn sist. Tok 3,5 time fra jeg ankom KK til han var ute. Første gangen tok det over et døgn. Om det hadde noe med koniseringen er uvisst, kan jo bare være fordi jeg var 2.gangs. Åpningsfasen gikk lynraskt denne gangen. Fra 4-5 cm til full åpning mens de satte epiduralen. Forrige gang tok det 17 timer! Det spørs sikkert hvor stor del av livmortappen de fjerner også. Lykke til i hvertfall :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå