Gå til innhold

Hvor er du blitt av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som sliter med å finne rom til seg selv? Jeg har det nesten bare her på Dib.

En venninne av meg var innom i dag. Etter en del snakk frem og tilbake sier hun plutselig: Hvor er du blitt av? Har du noen ganger tid til deg selv?

Jeg tok meg nok ikke så veldig ut i dag med slitte joggebukser, skranglete helse (host, host). Jeg måtte jo tilstå at det blir ikke så mye tid til meg, eller alle de ideene jeg har i hodet mitt.

Til og med når jeg er på toalettet, står det noen og hamrer på utsiden og vil inn, eller snakker med meg og vil ha svar med en gang!! og akkurat nå er det to som gjerne vil sitte foran pcen..

Jeg merker også at jeg styrer og ordner opp for både mann og barn, for det er enklere enn å mase. Siden jeg har allverdens tid som hjemmeværende, hender det også at jeg gir andre en håndsrekning. Etter å ha snakket med min venninne fikk jeg en fiks ide. Det er jo tydeligvis ikke nok å ha baby for å få litt egentid. Nå lurer jeg rett og slett på å søke ett eller annet nettstudie.. et aldri så lite alibi for å kunne få noen timer for meg selv i løpet av døgnet!

Andre nettstudenter her inne:-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du.... kjent fenomen!

Jeg er jo egentlig student, men det hjelper lite......

det skaper bare dårlig samvittighet, men det er artig likevel!

:-)

Skrevet

Jeg synes faktisk det hjelper å jobbe, jeg. Jeg får kjøre alene frem og tilbake og en del rundt i forskjellige møter. I bilen kan jeg gjøre hva jeg vil og ingen maser. Ellers er mye av tiden på jobben også min. Min i den forstand at jeg kan sitte rolig så lenge jeg vil, ingen skal være med meg på do, jeg har ro til å spise lunchen min de fleste dager. Det beste av alt er kanskje at jeg ofte har tid til å fullføre en tanke. Tid til å være noe mer enn mamma-Maud, men også den jeg har utdannet meg til. Tid til å føre samtaler uten å måtte svare på 100 sprørsmål om drikke, sokker osv, tørke snørr og tårer og passe på at middagen ikke svir seg...

Skrevet

Høres kjent ut! Og stemmer i med Maud; min beste egentid er på jobb!!!!

Og så er vi jo noen som rømmer til Holmsbu neste lørdag da ;-)

Skrevet

Du spør godt du! Jeg er jo her.... men nesten bare for andre! Men jeg kjenner også igjen det med jobben.... når man er der så er man bare seg selv! Og det er deilig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...