Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Dama mi er litt rar. Hun røyker ikke, men etter at hun ble gravid har hun fått pica på sigg. Hun røyker 2-3 om dagen, (riktignok i smug for omverdnen). Jeg blir pisst for det er mitt barn også. Hvordan i helsike skal jeg få henne til å få det inn i pæra at jeg er redd for henne og barnet pga skader. Hun vet jo at det er farlig? Det går liksom ikke inn. Jeg elsker henne er bare så utrolig skuffa. Noen flere som røyker. Er ikke det litt usmakelig når man venter barn. Siggurd
elly belly Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Usmakelig er ordet. Jeg røyker ikke, men ville aldri utsatt barnet mitt for giften... Har aldri hørt om noen ikke røykere som får lyster til å røyke når de er gravide. Synd hun ikke har pica på frukt eller isbiter i stedet. ) Håper hun tar til vettet før hun skader fosteret i magen.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Hei. Skjønner tankegangen din. Tror den er ganske lik min samboers tanke. Jeg røyker fortsatt. Har kuttet ned mye og ligger på 3-5 om dagen. Vi har lenge tenkt på å slutte begge to. Skal ikke forsvare at jeg røyker, har helt sikkert kommet til å klart meg fint uten. Men når nervene og angsten min setter inn er det eneste måte jeg greier å roe meg selv ned på med å ta meg en røyk. Dette er helt sikkert egoistisk av meg med tanke på barnet.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 En er liksom nødt til å styre unna en del lyster her i livet. Når det gjelder røyking under graviditet, er det en av dem. Røykte selv før jeg ble gravid, og stumpet røyken den dagen jeg fikk positiv test. En har liksom ansvaret for et nytt liv på en måte, og en vil jo ikke skade barnet. Nei, få henne til å slutte du, det er det beste! Lykke til...
elly belly Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Ville bare si at det var voksent sagt av deg. )
calla*høygravid:) Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Jeg synes ikke noe om gravide som røyker.... Har selv røykt, men slutta da jeg testa positivt. Det er jo skadelig å røyke, og hva man gjør med sin egen kropp bestemmer man selv. Men når man bærer et lite menneske inne i seg som ikke kan velge, så mener jeg at den røyken kan ligge i de få månedene det gjelder. Du får prøve å gi henne noe annet da!!
♥lurelure♥ Skrevet 12. april 2007 #7 Skrevet 12. april 2007 Uff, ikke bra. Prøv å snakke med henne på en ikke dømmende måte (ikke legg antirøyk informasjon i postkassen) og se om du får vridd henne over på din side med litt god gammeldags overtalelseskraft og manipulering:) Lykke til!
mamma&mikkel Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Synes det er helt sykt at noen kan finne på å røyke når en går gravid i 2007. Selv har jeg sett en ultralyd på en dokumentar på Discovery, der en kvinne røykte under selve ultralyden for å vise hva dette gjør med fosteret. For hvert ENESTE trekk økte hjertelyden til forsteret med 5 ganger, på slutten av sigaretten så det ut som hjertet til det lille fosteret skulle eksplodere!!! Fikk helt vomdt av å se på det. Dette skjer altså HVER gang en tar et trekk av en røyk. Dette i tillegg til alle de andre bivirkningene. Er det ikke da groteskt å allikavell røyke på grunn av nerver el. liknende??? JA, det er egoistisk å røyke når en går gravid!!!
♡♂Joakim-05.08.07 HØYGRAVID♂♡ Skrevet 12. april 2007 #9 Skrevet 12. april 2007 Jeg røyket før jeg ble gravid, men nå jeg og sambo bstemte oss for å prøve sluttet jeg, dvs 3 uker før jeg ble gravid.. ville aldri tatt sjansen på å utsatt gullet mitt for det selvom noen ike tar skade av det.. hvorfor gjøre det når man leser alle skadene ved det?? Det er utrolig dumme mennesker som gjør, vedig egoistiske som b are teker på seg selv, og ikke det faktum at de har et nytt menneske i magen som kan ta skade av det og at pappaen faktisk har noe han skulle sagt han opgså...
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #10 Skrevet 12. april 2007 Tenker at kvinner som "tarpper ned" rett og slett må være litt uintelligente... synd egentlig, at noen kan være så litte opplyst. For det må jo være der det ligger..., om en har samvittighet til å røyke i det hele tatt når en går gravid!!
Love my kidz Skrevet 12. april 2007 #11 Skrevet 12. april 2007 Herregud, jeg får sjokk altså! Hvis hun ikke røykte før hun ble gravid, og begynner med det nå i svangerskapet, så er det totalt uakseptabelt!! Jeg ville slått i bordet og forlangt at hun sluttet med det tvert!!!! Kjenner jeg blir gal av å høre sånt..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #12 Skrevet 12. april 2007 Jeg røyker ikke, men under mitt første svagerskap fikk jeg utrolig lyst på røyk, helt plutselig. Den gangen var ikke graviditetn planlagt og jeg visste ikke at jeg var gravid før jeg var litt på vei og da var da jeg røykte.... Fikk helt vondt når jeg fant ut at jeg var gravid og hadde utsatt barne mitt for dette!! Jeg ville nok prøvd å snakke med henne om det, og prøvd å hjelpt henne. Pica, eller lyster, får man ofte fordi man mangler noen vitaminer som kroppen trenger. Dere kan jo kanskje prøve å finne ut om det er noe hun "mangler"?? Lykke til uansett! Jeg skjønner deg godt, og siden hun egentlig er en ikke røyker burde hun forstå deg også.
Gjest MMJ Skrevet 12. april 2007 #13 Skrevet 12. april 2007 Greitt nok å få pica... MEN skadet det barnet så holder man seg borte! Du aaaaner ikke hvor lyst jeg har på alkohol... tenker på drinker hver dag, hehehe, det er helt merkelig, er jo ikke alkoholiker eller nooe Men jeg drikker ikke, ikke så mye som en slurk, lukter ikke på korken en gang, for JEG HAR ET BARN I MAGEN, det betyr mere enn mine egnelyster!!! Det er usmakelig å røyke når man er gravid ja.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #14 Skrevet 12. april 2007 Gi henne beskjed.Jeg røkte til dagen jeg fant ut at jeg var gravid, har gått et halvt år nå uten, men er fremdeles røykesyk, men dette har ingenting å si.jeg kan jo ikke påtvinge barnet mitt giftene,alt som skal til er litt viljestyrke...og rett og slett å la vær, det må jo alle kunne klare med en så fantastisk premie som et sundt og lykkelig barn. håper det ordner seg for deg,lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #15 Skrevet 12. april 2007 Røyker du selv a? da må du i allefall vise at også du er villig til å ofre røyken for babyen deres...
amanda m. Skrevet 13. april 2007 #16 Skrevet 13. april 2007 Jeg ville nok forsøkt å få hjelp på helsestasjonen eller hos legen hun går til. eller røykeavvenningskurs el. Det er ofte bedre enn å høre "kritikk" (om enn berettiget) fra de nærmeste.Hun er sikkert ikke glad for at hun røyker selv heller. Skaff info. om hvordan det påvirker barnet og få hjelp til alternativer. Også må du slutte da dersom du røyker..... : ) slik at dere "sliter" litt sammen. det vil sikkert være en støtte. prøve å oppmuntre isteden for å kritisere. Jeg vet selv ang. andre ting jeg slet med, at jeg ble helt gal av å høre hvor flinke alle var til alt jeg ikke fikk til!!! lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå