Gå til innhold

Hvordan..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 5 uker får bare mme, han drikker mellom 80 og 110 ml. til hvert måltid, noen ganger bare 60 ml. Han spiser ca. hver tredje time. (Noen ganger går det bare 2,5 time om han bare drikker 60 ml.). Er ikke dette litt lite? Hvordan kan jeg få i han mer, slik at han kan holder ut litt lengere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han 5 uker og spiser hver 3. time, så har du ingen ting å klage på!! Bare nyt det! Beibi'n min spiste hver annen, halvannen...

Skrevet

Men lurte på om han ikke spiser litt lite...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Gratulerer, anonym kl. 14:46. Selvsagt greide du å svare spydig selv om hi kun lurte på om gutten hennes får nok mat!:-/

Så til deg hi. Det kommer litt an på hvor mye han veier, og hvordan han er ellers. Er det slik at han alltid sovner ved flaska, og derfor ikke får i seg alt, eller slutter han av seg selv? Hvis det er det sistnevnte så er det liten grunn til bekymring, sovner han til flaska så hadde det gått an å lage litt større hull på tuten for å gjøre det lettere å få ut mer på en gang. Men åssen er det med vektoppgangen? Har dere veid han noe etter fødselen, eller venter dere til 6-ukers kontrollen. Du kan jo ta dette opp der hvis du er bekymra, for matmengden er jo individbestemt, så alt er normalt.

Selv var snulla veldig sutrete da hun var bittelita for hun fikk ikke nok mm fant vi ut...når vi også ga henne mme, og så kun ga henne mme så blei hun en helt annen baby nesten,- mye blidere og mindre sutrete!:-)

Skrevet

Gutten vår får mme fordi jeg ikke hadde nok melk. Da ga han opp og suge og fikk i seg for lite mat. Sånn er det noen ganger ved flaska også, at han sovner, må vekke han hele tiden for at han skal drikke mer. Og da veiver han fælt med armene og dytter den påen måte vekk.. Prøver å ha den der så lenge som mulig, men tilslutt begynner han da og sutre.. Men noen ganger drikker han opp hele flaska (110ml.) og da er han mett virker det som. Men som sagt, det er værst når han sovner ved flaska og ikke får i seg alt..=/ Kanskje jeg skal prøve det med større hull i smokken ja!=)

Vi hadde vektkontroll på han en del ganger etter fødselen fordi han gikk så mye ned, og når vi da begynte på mme så gikk han bra opp.. Men nå har han begynt å tulle med maten igjen.. (var en stund han var flink til og drikke opp alt på flaska, men det har snudd den siste uka..). Men det er 6 ukers kontroll til uka, så får høre da=)

Takker for svar=D Må prøve det med smokken tror jeg!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Bare pass på at det ikke blir for stort hull da! Er snakk om et stikk med en nål liksom.

Snulla surra fælt med puppen, og sovna alltid, og siden jeg heller ikke hadde nok melk, så måtte vi bare bruke mme, og det funker kjempebra!:-) Hun har vsd, så det viktig at hun gikk opp i vekt, og det gjorde hun ikke på bare mm, så vi merka jo at hun fikk nok. Men vi ga henne ikke kun mme da hun var 5 uker, så jeg vet ikke helt åssen mengde det er snakk om,- uansett kommer det an på babyen!

Lykke til!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...