Ninni36 Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Synes jeg kjenner så veldig mye mindre liv nå om dagene, og kjenner at det bekymrer meg litt. Er 32+6 uker i dag, og det har vært litt sånn i noen dager nå. Før kjente jeg veldig mye liv, jevnt i løpet av hele dagen. Nå synes jeg det er et lite dunk bare sånn dann og vann. Når er det normalt at det blir mindre bevegelser der inne da? Eller er det ikke normalt ennå? Er så lenge sidene de forrige graviditetene mine, at jeg husker ikke helt hvordan det var da.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Jeg også synes plutselig for ca 2 uker siden at det ble mindre liv, eller ihvertfall annerledes liv og saktere og seigere bevegelser. Jeg er nå 32+5. Men jeg tror det kan være at babyen begynner å få litt mindre plass også. Blir litt bekymret når jeg leser om de som kjenner liv hele dagen, for det har jeg aldri gjort jeg, det kan ta flere timer mellom hver gang og da kanskje han romsterer litt i bare et kvarter ca. Men jeg var på ekstra ul i forrige uke pga. høyt blodtrykk, og da så alt helt perfekt ut og han vokse som han skulle. Jeg spurte jm en gang når man skal bli bekymret dersom man kjenner mindre liv, og da sa hun at hvis man to påfølgende dager nesten ikke kjente liv i det hele tatt var det grunn til bekymring. Men utover det kjenner alle forskjellig type liv, og det var nomalt sa hun at mot slutten ble babyen roligere.
Gjest Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 I tillegg til mindre plass, kan det også være at babyen sover i lengre perioder nå enn tidligere
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Bevegelsene vil jo forandre karakter som følge av at det blir mindre plass der inne etterhvert. Babyer har jo også roligere dager, samtidig som de allerede har personlighet, dvs at hvis det er mindre/færre bevegelser enn det du kjenner ved din baby, så synes jeg du skal dra å sjekke på føden. Sansynligvis er alt helt fint, men det er derfor de er her, for å sjekke nettopp slike ting!
Ninni36 Skrevet 13. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2007 Hei igjen, og tusen takk til dere som svarte ) Kjente litt liv i går kveld, og i dag tidlig som var litt mer sånn som før. Det jeg tror og håper på nå, er at kanskje lillegutt har snudd seg med hodet ned.. Han har nemlig sittet i sete hele veie, og nå synes jeg det virker som om det er spark som kommer oppover og ikke hodet som dunker opp når han strekker seg (slik det har vært før). Før har jeg nemlig kjent mye spark nede i livmoren, og det er det jeg ikke kjenner lenger. Får vel se det an litt, virker jo som det er flere som synes det blir litt roligere der inne i denne tiden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå