Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Når de gjør ting de ikke kan gjøre, f.eks ta på stikkontakten (har besyttelse på men kan jo ikke leke med den forde, plutselig er vi et sted hvor det ikke er det), dra i planter og duker.. ol.. Hvordan få de til og forstå at de ikke kan gjøre det? Kan jo ikke kjefte heller de forstår jo ikke det....
selfangerkjerringa Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Si "nei" med en bestemt stemme. Hvis ikke de reagerer, flytt dem fysisk vekk fra det de holder på med.
Gjest Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Nei, jeg kjefter ikke på gutten min om han er borti noe han ikke får lov til. Jeg tar han litt bort fra det "ulovlige" han gjør/tar på og forklarer at han ikke kan gjøre det pga farlig/æsj/ikke lov etc. Selvfølgelig må man jo gjenta dette x-antall ganger, men de skjønner jo etter hvert at det ikke er lov. Synes ikke noe om å kjefte på en på 9 mnd. Selvfølgelig vil de utforske og det er foreldrenes jobb å forklare og lære de.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Si "nei" etterfulgt av navnet bestemt og ta de vekk defra har jeg hørt. Om det funker vet jeg ikke før om en stund... Ville ikke kjeftet. Da lærer de seg jo å kjefte. Hvis man roper til barn, kommer de til å rope tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå