Gå til innhold

Til dere som arb i barnehage og dere ellers også...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ungene for små når de er 20 mnd å starte i barnehage? Hvorfor/hvorfor ikke??

Takker for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For små, nei??

Nå er kanskje jeg inhabil, siden snuppa mi begynte da hun var 10 mnd. Nå er hun 17 mnd, og stortrives. Er kjempesosial, og har hatt en VELDIG utvikling siden hun begynte der!

Jeg er barnevernpedagog og har jobbet som ped.leder på småbarnsavdeling. Jeg sier ikke at alle unger nødvendigvis MÅ i barnehage fra de runder året. Noen er ikke klare da. Noen bruker LANG tid på tilvenning, og hadde kanskje hatt det bedre hos en dagmamma eller hjemme en stund til. Men mange ER klare! (etter den normale tilvenningen da, det er jo uansett noe ukjent) Og en på 20 mnd vil jeg absolutt si at (igjen, i utgangspunktet, det finnes så klart individuelle forskjeller) er klar for å begynne i barnehage!

Skrevet

barn er forskjellige som hun over peker på. Men barnehager er også forskjellige, det er stor forskjell på en småbarnsgruppe på 9 barn og 3 voksne som deler hus med en avdeling til og en femavdelings barnehage med aldersblandet gruppe på 18 barn og 4 voksne i hver avd.....stor forskjell............men imellom ligger sikkert mange gode alternativer : )

Skrevet

De fleste er nok klare.

Klart individuelle forskjeller, både blandt barn og barnehager. Men jeg har jobbet i fler bhg, og skal med glede la min 15 mnd gamle datter begynne i bhg til høsten.

Det aller beste er en småbarnsavdeling.

Og ikke en mixet avd med 0-6 år.

Skrevet

Jobber selv i barnehage,min skal starte til høsten,vil da være 16 mnd:) skal gå på en mixet avd..synes de små har det godt der også, Det er rørende og se hvor godt de større ungene tar vare på de små:) De får masse oppmerksomhet og "gratis" læring.....to dager i uken er det rene småttis dager,da er det grupper med bare de minste. Fungerer bra!! Som de over sier de fleste er klare:)

Skrevet

For liten ????? Datteren min begynnte før hun kunne gå !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...