nybakt_mamma Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 blir sprø!!! skjønner ikke hvordan de kommer seg inn. stenger jo alt av vimduer og ventiler...
Myrnia 4barnsmamma Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Legg ut litt sukker -- da går alle maurene dit - følg stien tilbake til "bolet" deres - strø på kanel -- evt kanel rundt husvegger sprekker mm!! Alternativt finnes det jo masse sprayer, lokkebokser etc etc etc Men kanel er jo greit om man har barn i huset!!
Gjest Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Må nok ta deg en tur på butikken og kjøpe "nippon" legges ut i maur stien. Mauren tar med seg råper hjem til tua si, og så skal problemet ditt bli borte med tiden. Nippon fåes i noen dagligvareforetninger, ellers har de det sikkert i jernvareforetninger.
nybakt_mamma Skrevet 12. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2007 takk.. neste stopp krydder skapet..
Lone35 =0) Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Nippon eller Boss spray. Sprayen sprøytes rundt alle dørkarmer til hvert rom. Det kan ta et par uker før du merker noe. Men det skal virke. Sprayen er ikke farlig for andre enn insekter ogmaur. Vi har disse sukkermaurene hver vår vi. De kommer opp igjennom grunnmuren på huset. Den bør også behandles hver vår. Grunnmuren altså. Virkningen skal vare i to måneder.
engajente Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Hei Det beste er å ringe noen som kan gi råd, flere av skadedyrfirmaene har gratis befaring. Sjekk gulesider. Ellers så er rådet mitt, sjekk om det er/har vært vannlekkasje i området maurene beveger seg i. Maur elsker områder der treverk starter å råttne. Eller så er tipset mitt å blande sukker med bakepulver... da eksploderer de! (litt ondskapsfullt men)
nybakt_mamma Skrevet 12. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. april 2007 problemet er jo at jeg ikke finner ut hvor de kommer inn..
PintSizedDictator Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Bakepulver...alltid suksess;) Det setter en stopper for plagen straks. Hadde plutselig husveggen rundt stuevinduet dekket av røde maur...Tømte en boks bakepulver i vinduskarmen og vips...de var borte samme dagen og aldri sett dem igjen;) Var også plaget av sukkermaur på kjøkkenet. De trekker inn nå som det blir varmere, men ikke varmt nok til å finne mat selv...de e ikke farlige eller sykdomsbærere, men det e jo så klart ubehagelig. PÅ disse brukte eg nippon som noen over nevnte;) Sett det ut der du ser det e mest maur..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå