Gå til innhold

Argh - blir snart sprø (klesproblemer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var kjempehyggelig å komme tilbake på jobb etter påskeferien og hele dagen bli møtt med kommentarer av typen "du har jammen blitt svær i påsken". Jo takk, jeg er klar over det. Og merka jo selv at ingen av buksene passet lenger. Var ute i går ettermiddag og kjøpte meg ei ny mammabukse på H&M. Størrelse Large, jeg som alltid har brukt small. Den var litt stram i strikken over magen, men jeg tenkte at strikken var lett å klippe over. Noe jeg har prøvd på i dag. Men det viser seg at den er sydd hele kanten rundt. Klipper jeg opp hele kanten, står jeg med to tøystykker som må sys sammen, og jeg har ikke symaskin. Så nå sitter jeg her med nok ei bukse som ikke passer. Noen som har tips til hvor man kan få kjøpt behagelige og billige bukser i størrelse elefant? Har bare seks uker til termin, så det er begrenset hvor mye mer penger jeg har lyst til å bruke på mammaklær...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har antakeligvis kjøpt de samme buksene på H&M (samme størrelse også), og jeg har rett og slett klipt opp strikken/sømmen på 3 steder. Magen er så stor nå at den sitter oppe alikevel. (Bare 3 små snitt, altså)

Ellers er min faviritt bukse fra Kappahl, og den er deilig, behagelig og var relativt rimelig! Kjøpte den til forrige savangerskap, men har hørt av flere at de fremdeles har store gode bukser. Ellers er det mange tips om gravidetøy når H&M strammer inne på 90+ -sidene.. Har forrresten også er god en fra Svangerskapet, men den var noe dyrere..

Skrevet

Det kommer seg jo helt an på hvor du bor! Men min erfaring er at mammatøybutikkene som ikke er kjeder a la HM, Lindex o.l., har bra utvalg i tillegg til at du får hjelp til å finne gode bukser.

Skrevet

Hva med å gå over til tights og kjoler. det finnes massevis av kjoler og tunikaer som det er masse stretch i og som legger seg fiiint rund magen, så slipper du å tenke på bukser uansett. Mine bukser glir lengre og lengre ned fordi magen blir lavere og lavere, så bukser er temmelig ubehagelig uansett passform

Skrevet

går stort settt bare med tigths og tunika/ kjoler, så mye mer behaglig! alt annet strammer jo overalt.

bruker oxo en logg-sport bukse fra HM, med høyt liv du kan ha over eller under magen, utrolig behagelig.

Skrevet

Jeg har kjøpt meg "mageskjerf" på Lindex - ser ut som et miniskjørt eller topp uten stropper. Så bretter jeg buksene ned, der hvor det er behagelig å ha dem og tar skjerfet over magen.

Jeg har også laget noen selv av nettopp miniskjørt, topp eller t-shirt hvor jeg klippet rett under armene. Med den moten i dag trenges det jo ikke å sys engang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...