Gjest Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Vi skal til USA med minsten i mai. Den lengste flystrekningen er på nesten timer. Vi søkte om å få bassinet (kurv) til å legge babyen i på flyet, men fikk avslag på dette. Er deyt noen som har noe tips på hvordan å gjøre flyturen lettest mulig? Vi har også 6 timer på flyplassen i new york og lurer på om d r mulig å ha vogna da? Setter pris på om noen deler erfaringer.
Gjest Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 det skal stå at lengste flystrekningen er på nesten 9 timer.
Sunnmøringen Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Vi reiser også til USA i Mai. Min jente er 8 mnd. Gruer meg litt...så håper på råd!!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 vi reiste til usa da vår var 7 mnd. Fikk heller ikke bassinet, så han måtte sitte på fanget. Men de syns synd på oss når vi ikke fikk bassinet, så ved innsjekkingen blokkerte de setet mellom meg og mannen så jeg kunne legge minsten ned der når han sov. Prøv å skrike dere til det samme når dere sjekker inn:-) Ellers ammet jeg eller han fikk smokk når vi landet, gikk helt fint det. På så lang flytur er det også mulig å gå litt rundt i midtgangen med babyen for litt avveksling og bæring. Vi hadde med babybjørn til mellomlandingene, var veldig greit det og så hadde jeg et teppe jeg ev kunne legge han ned på. Ellers vet jeg at andre har hatt med seg softbag eller sånn stellematte du kan legge overalt:-) det kan du ev legge de og sove i på flyet. Lurt med våtservietter til baby og antibakterielle servietter til deg, ikke alltid det var like lett å få vasket hendene underveis. Ellers vil de gjerne ha lekene sine ombord da:-) du ammer vel for det meste, men er litt tørr luft så kan godt ha med tåteflaske med vann du kan spe på med. Jeg hadde posjonspakker med grøt og så fikk jeg varmt vann av flyvertinnene. Var overhodet ikke noe problem hverken i norge el usa med å ha med barnemat ombord. Hadde babyjuice og middagsglass, måtte ikke smake på noe av det. Kan være litt kjølig på flyet så ha med godt med klær. Ellers gikk det greit å skifte bleie på toalettet, hadde med et lite stelleunderlag som han lå på. Var ingen problemer med tidsforskjellen når vi fløy dit. Problemene kommer ved retur til norge for å si det sånn:-( holdt på i nesten to uker før han var kommet inn i norsk rytme. Dette ble kanskje litt rotet, skrev etter innfallsmetoden, haha. GOD TUR!!
Havfrue03.08.06 Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 Hvor stor mengde av babyjuice og middag hadde du med ( går det bra med 200 ml?)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 husker ikke helt hvor mye som er i glassene. Men babymat går uansett utenom den gjennomsiktige posen med maksgrense på beholderne. Jeg hadde babymaten i en (gjennomsiktig) pose i håndbagasjen, og tok posen ut når jeg la bagen på båndet. Posen ble bare vist frem og så lagt på båndet. Glemte det i usa, og da spurte de på babymat. Tok bare ut posen og viste frem - ingen problemer:-)
Gjest Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Tusen takk for tips:) Vet du om det er mulig å ha med en trille frem til flyet? Vi har 6 timer i USA før vi tar fly videre. Hadde vært utrolig deilig å ha trilla da. Eller har dem vogner til utlån på flyplassen kanskje? Vi fikk beskjed om at vi kunne ta med bilsete på flyet, siden vi ikke fikk bassinett....kunne sette det på gulvet dersom vi ikke fikk et ledig sete mellom oss. Men tror nok at nurket vårt hadde likt å ligge på setet med dyna rundt seg mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #8 Skrevet 19. april 2007 har ikke hatt trille med så jeg kan ikke svare helt sikkert:-) Har hørt at det kan by på problemer med å ta med trille på gardermoen (!), men ellers skal det visstnok gå bra. Når vi landet i london spurte flyvertinnen om vi hadde med trille, i tilfelle skulle de hente den til oss. Så de tok ut til andre, så går ut fra at det går grei, kanskje avhengig av flyselskap. Håper dere får et ledig sete da!! Vil nok sikkert like bedre å ligge der ja :-) Syns de er hyggeligere mot barnefamilier i utlandet enn hva vi har opplevd på gardermoen. I usa kom vi litt sent ombord, og da flyttet de på andre slik at vi skulle få ledig sete mellom oss:-) behøvde ikke spørre engang, men ellers var de som regel hjelpsomme.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #9 Skrevet 19. april 2007 en ting til ang oppholdet: babyen fikk et voldsomt bleieutslett etter å ha brukt pampers og huggies kjøpt i usa:-( huden var helt væskende og illrød, og han hadde så vondt når han tisset, svidde sikkert fryktelig:-( var så ille at sinksalven satt ikke på huden, så jeg måtte smøre den på en mesoft-kompress og legge på huden. Hvis du ikke kan ta med nok bleier herfra til hele turen, vil jeg anbefale seventh generation chlorine free diapers (kjøpte på babies r us). De var helt uten tilsetningsstoffer og luktet ingenting. Luktet på pampers kjøpt der borte, stinket av parfymert lotion - huff. Vår tålte det hvertfall ikke.
Gjest Skrevet 23. april 2007 #10 Skrevet 23. april 2007 Ok! Tusen takk for tips ang. bleier. Det hørtes ikke no allright ut for babystomper, nei....da blir d nok å kjøpe seventh generation bleier når vi er der borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå