Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Er i uke 39 og litt engstelig for noe nedentil (forhåpentligvis bare kjønnsvorter..) Kan man gå på legevakten og få gynekologisk undersøkelse? Er det også gratis da? Og forresten, noen som har hatt kjønnsvorter uten at de klør eller klør de alltid?
linita28. Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Hei. tror ikke de tar inn slik på legevakten. burde være akutt da. legen din burde jo ha sett det da han undersøkte deg.hadde tatt det opp med fastlegen. viktig å bli kvitt det.å nei det trenger ikke klø.men har du mye kan det vel det.å blir da også gjerne mer utflod. men få legen til å se på det. som sagt viktig å bli kvitt. siden det igjen kan føre til celleforandringer i livmorhalsen.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Hei. Jeg fikk et stort utbrudd av kjønnsvorter når jeg ble gravid. Disse klør ikke på meg, men jeg opplyste til fastlegen om problemstillingen ved 1. eller 2. kontrollen og vi har bare fulgt utviklingen av disse monstrene under svangerskapet uten behandling - det kan ikke gjøres noe med dem til etter babyen er født. Dersom de er til hinder for et normalt fødselsforløp vil de måtte komme opp med en løsning for deg. Du BØR vel opplyse på sykehuset at du har dem. Hvorvidt legevakta tar en "gratis" undersøkelse ville jeg ringt og forhørt meg om.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Til lilita: Dersom kjønnsvortene er på innsiden av skjeden, ved mormunn mm vil de kunne føre til celleforandringer. De på utsiden er "bare" stygge, ekle og så vidt jeg er blitt opplyst ikke farlige - kun smittsomme ved seksuell kontakt.
tina 79:) Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Alle undersøkelser hos lege som har med svangerskapet å gjøre er uansett gratis, så det er bare å ringe fastlegen sin, eller Jordmor, så hun kan fortelle deg hva du bør gjøre videre. Har hørt at det er en fordel med en undersøkelse før fødselen hvis man har kjønnsvorter, da disse kan være et hinder for en normal fødsel.
linita28. Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 kjønnsvorter er smittsomme også på deg selv.å kan spre seg . kan jo da ta lang tid.men de kan jo da også spre seg til innsiden av kjønnsleppene. å det igjen er nok til at det kan føre til, ikke må.celleforandringer.å sant som hun sier over at de gjør ikke noe med dette under svanger skap. må pensles bort eller blitt tatt kirurgisk.etter en fødsel. uansett så er det viktig at en forteller det til lege så det blir gjort noe med etter fødsel da.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #7 Skrevet 12. april 2007 Tusen takk for svar alle sammen! Har fått time til fastlegen i morgen tidlig så får jeg se hva han sier.. Er ikke mange vortene isåfall, men det er noen utenpå og så er det litt knudrete inni skjeden også. Har også hørt at de ikke gjør noe med det under graviditeten, men er veldig delte meninger om hvorvidt det kan smitte til barnet under fødselen.. Noen som vet? Æsj, kjipa å bli engstelig for sånt når lillemor ligger så langt ned som hun kan komme og sikkert snart vil ut! Ugh, satte ihvertfall en stopper for utålmodigheten min dette her.. HI (som må innrømme at anonymknappen er hjertelig velkommen tilbake, synes dette er litt pinlig jeg..)
linita28. Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 etter som jeg har forstått så smitter ikke dette til barnet. så tror ikke du skal bekymre deg for det.men som sagt kjekt å få en lege til å se på det , så det blir gjort noe med etter fødsel.for koselig er det definitivt ikke å ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå