Gå til innhold

er helt ute av meg!!! dette klarer jeg ikke!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå blir jeg vist alene... og det er skummelt!!! har en liten på 2,5 år og skal ha en til i oktober...

Hvordan skal jeg klare meg? Både økonomisk og sånn ellers?

Regnet ut at jeg har ca 14000 i mnd...og etter alle utgifter er betalt sitter jeg igjen med -300...det går jo ikke...

Da har jeg regnet.

Barnehage : 1500 (ikke krav på tilsyns penger)

strøm :800 i mnd

tlf ca 1000

bil ca 1500

husleie 5000

lån 1300

andre regn 1000

mat 3000.

det går jo ikke...3000 i mat holder det?

har jo ingenting ikke et møbel, eller en gaffel!!! og samboer vil ikke hjelpe til med noe...

hvordan blir hverdagen med to små?

jeg har nesten ingen venner heller, samboer (eks) har ødelagt alt og psyket meg heeelt ned over mange år...nå står jeg snart ikke oppreist.

er så redd!!!!

mest for det økonomiske...

uff bare gråter jeg...kunne tilogmed ønske jeg ikke var gravid og det er stygge tanker!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3000 i mat er veldig knapt, men det går. Jeg har klart det.

Har du snakket med sosialkontoret? Du kan søke om støtte til å kjøpe møbler.

Også kan du sjekke om du har krav på bostøtte.

www.startlan.no

Skrevet

uff..stakkar deg.. jeg føler med deg! og jeg kjenner igjen redselen. Men vettu dette klarer du!!!!!!!!!!!! det er tusenvis av andre som klarer deg, klart du og klarer det!!!!! ta en tur på sosialen og trygdekontoret, se hvilken hjelp og stønader du kan få. man kan få hjelp av sosialen til å kjøpe møbler, vist ikke kan du jo få leid deg en m møbler.. og trygdekontoret har jo mange stønader man kan søke. dette ordner seg!!!! nå må du bare konsentrere deg om å få deg selv psyket opp igjen , søk hjelp om det trengs. bare ta kontakt vist du vil prate..

hilsen fra meg, sender deg gode tanker

Skrevet

3000 i mnd til mat holder det dersom du planlegger litt, og lærer deg hvor du kan finne billigere alternativer (trille en ekstra tur og kjøpe det).Du har ikke råd til utskeielser da.

Vet ikke bakgrunn for regnestykket ditt der du har 14 0000 utbetalt. Men med så lite kan du trolig få bostøtte også, siden du har en såpass høy husleie.

Har du regnet med os (9676 kr pr mnd brutto), barnetrygd for tre barn (2910 pr mnd), bidrag fra far, halv kontantstøtte frem til fylte tre år på eldste, og har du full os har skal du ha småbarnstillegg oppå barnetrygd (657 kr?).

Alt går!

Skrevet

tlf-regninga må jo kunne reduseres veldig. møbler og slikt kan du kjøpe billig elller finne på gi-bort-sida på finn.

det er tungt å bli alene, men det er ikke økonomien som er det verste. du må prøve å få hjelp noe sted, bygge deg opp et nettverk. du er verdt hele verden for barna dine!

lykke til!

Skrevet

Du greier dette.

Jeg er i prosessen selv. Og fått litt bein i nesa, selv om det har tatt litt tid.

Jeg fikk ros på Sosialen i forgårs, for å ha skaffet egen leilighet, ikke kommunal :) Og et smil hejlper.

Vi skal flytte snart, og jeg får etableringshjelp på velferdstjenesten (sosialen). Tror det er 10.000 til møbler. Ser på Ikea og brukt på Finn.

Jeg var heldig å få en leilighet med hvitevarer, så vi trenger senger, sofa og tv, i starten.

Jeg har to barn, og får ca 18000 i mnd. Jeg tror du kan få dekt 65% av barnehagen selv om du ikke er aktiv, når du har fødselsperm for minsten.. eller tar jeg feil?

Og bostøtte vil du nok få, husk å søke før 10.juni. Og du får ingenting før i september da men. Sosialen kan hjelpe dere i mellomtiden.

Satsene på sosialen, er noe som husleie+strøm+ca5000 for en voksen og ca 2200 per barn, i livsopphold.. Står et sted på nav.no sine sider..

Ellers så føler jeg med deg. Men nå er det bare å tenke på fremtiden, ikke fortiden. Og tenke at det verste er over, og utfordringene kommer, men du vil få det bedre. Tenk som så, at bunnen er nådd. Dette vil gå bra!

Blir det for tungt, ta kontakt med familie og velferdtjenesten, helsesøster, og aleneforeldreforeningen Affo f.eks. Så kan du få et nettverk.

Hvor i landet bor du? Det er sikkert mange her inne som kan bli venn med deg og ungene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...