Tussi og Maja Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Ser at mange skriver at de har gått bort fra det på grunn av bivirkninger, blødninger osv. Men jeg lurer på om noen har gode erfaringer med det? Begynte selv på dem for to-tre uker siden. Gikk helt fint en stund, men begynte etter to uker å blø litt. Nå har jeg blødd i fire dager. Virker litt som en lett menstrasjon. Jeg håper nå at det bare er forbigående, og at det er overgangen som gjør det. Noen andre som blødde litt til å begynne med, men så har det gått seg til? Orker jo ikke å bruke dem dersom jeg bare kommer til å blø mye/ofte. Men bør vel gi dem en sjanse...
Tussi og Maja Skrevet 12. april 2007 Forfatter #2 Skrevet 12. april 2007 Dytter litt opp jeg.. Ingen som har opplevd noe lignende?
Hannahs-mor06 Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 har en uåpnet pakke her hjemme, ligget her i 2 uker nå....samme som deg, SKEPTISK!! uff, men spiral vil jeg ikke ha...
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Jeg har ikke gode erfaringer, og ikke hørt om andre som har det. Jeg mistet all lyst.
HTC Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Etter ca 2ukers bruk begynnte jeg å blø. Blødde i nesten 6 uker sammenhengende (variende blødningsmengde). Jeg var helt klar for å gi meg. Hadde en pakke med 3 brett (3mnd) og bestemte meg for å gi de den sjansen, hvis jeg ikke stoppet å blø da, ville jeg slutte med de. Etter 6 uker med blødning (8 ukers bruk), stoppet blødningen. Nå har jeg ikke blødd på 8 uker igjen og det virker som mensen er borte. Så jeg gikk fra å forbanne de til å elske de :-) Legen sa til meg at de fleste fikk uregelmessig mens de 3 først mnd, noen i 6mnd.
jentebaby i hus Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Eg begynnte på min på mandag. Hadde da hatt de i hus i over to uker, har hørt masse neg. men må jo bare prøve. Har ikke lyst på barn med en gang. Håper plagene dine går over.
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 12. april 2007 #7 Skrevet 12. april 2007 Jeg er på mitt andre brett nå. Kjenner ikke noe særlig bivirkninger, ennå iallefall...Ikke noe blødninger foreløbig.
Gjest Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Jeg fikk en blødning som varte litt over en uke etter noen ukers bruk. Etter det har jeg ikke blødd noe, heller ingen andre bivirkninger og har nå brukt dem i 4 måneder. Er veldig fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #9 Skrevet 12. april 2007 Ingen bivirkninger på meg, men jeglurer på når mensen skal komme. Er det når man begynner på nytt brett??
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 12. april 2007 #10 Skrevet 12. april 2007 Jeg hatet dem i begynnelsen.Blødde nesten i 4mnd sammenhengene, og var klar for å slutte... Men ville bare gi dem en ørliten sjanse til Nå har jeg vært blødningsfri i over 2mnd, og liker dem godt
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #11 Skrevet 12. april 2007 Skal man ha 1 ukes pause etter et brett, eller bare fortsette??
Mayken Skrevet 12. april 2007 #12 Skrevet 12. april 2007 jeg bruker dem. Har ikke blødd en eneste dråpe ennå, og jeg er på det 3. brettet. Men jeg har fått humørsvingninger og utrolig uren hud, er blitt skikkelig tenåring igjen. Man skal vel ikke ha noe pause, begynne rett på neste brett, så vidt jeg vet, er i hvertfall det jeg har gjort.
nutri Skrevet 12. april 2007 #13 Skrevet 12. april 2007 Funker fint på meg til nå hvertfall. Nettopp begynt på brett nr 2. Hadde lett blødning (det var vel mer farget utflod) i 3 dager en uke etter jeg startet.
nutri Skrevet 12. april 2007 #14 Skrevet 12. april 2007 til Anonym(ene) du tar dem sammenhengende. Hos noen kan mensen utebli helt.
lana<3 Skrevet 12. april 2007 #15 Skrevet 12. april 2007 Jeg var også klar til å legge dem fra meg etter en uke...hunørsvingninger som bare det....så ga det seg. Nå har jeg gått på dem 2,5 mnd uten å få mensen...hadde to dager med litt blod på papiret sist uke men det var det hele.....foreløpig elsker jeg dem...men det kan fort snu seg.....
bolla pinsvin Skrevet 12. april 2007 #16 Skrevet 12. april 2007 Man skal begynne på nytt brett uten pause ja. Det er på brett med 21 tabletter på at man skal ha pause. Jeg hater cerazette!!! Skal til legen den 4 mai og få kobberspiral. I mellomtiden blir det kondom. Jeg gikk bare på dem i to uker, men det holt for meg. Ble kjempekvalm,sur,kvisete, pluss at jeg blødde som en slakta gris. Har aldri hatt kviser på hele ryggen før. Var skikkelig ulekkert. Tenkte jeg slulle gi det en sjanse i noen mnd,men ikke f..n om jeg orket den dritten der lengere. Men det er jo veldig sikker prevensjon..blir jo ikke sex på det viset der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå