mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Jeg har ikke skrevet inn her på leeenge nå, er bare såååå sliten. Har en baby på snart 7,5 mnd. Hun har gått fra å spise masse av alt til å ikke spise noenting. Alt kommer i retur og på de 4 cm hun har strekt seg går hun ikke opp et eneste gram. I tillegg til dette sover hun svært urolig om natta, så urolig at legen ga meg Phenamin til henne som jeg skulle bruke i en mnd. Virket supert første uka, men nå er vi tilbake til utgangspunktet desverre, men det er mye værre enn før. Hun er oppe i hvertfall en gang i timen natta gjennom, hvorfor aner jeg ikke. Eneste jeg tilbyr er smokk og kanskje en vannflaske. Hun roer seg kraftig om jeg tar henne opp i min seng, men da sover ikke jeg i hele tatt. Er så redd for å legge meg på henne og har ikke store senga, bare en madrass på 90 cm... Noen som kjenner seg igjen i dette eller har noen synspunkter? Avlastning er desverre uaktuellt med en familie som ikke stiller opp og liten vennekrets..
yasmina Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Har du fått henne allergi testet, hvis hun ikke spiser skikkelig evt det hun spiser kommer opp igjen bør hun kanskje testes. Kan tenkes dere får det bedre da. Vi har nemlig også hatt det slik, men vår roet seg ikke i det hele tatt da. Og etret litt testing og vi fant ut hva det var ble det mye bedre. Et annet alternativ er at du bare lat henne skrike og ikke tar henne opp,, bare går inn og trøster, gir smokk og rett ut igjen. Ta deg en tur til HS dem kan også komme med litt råd og tips på veien . Lykke til !
Gjest Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 hvorfor spiser hun ikke, og hvorfor komme det hun spiser i retur??
mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 12. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2007 Jeg vet ikke hvorfor hun plutselig ikke vil spise lenger, men regner med at mye av spisenekten har med tenner å gjøre. Hun får 6 tenner oppe samtidig. Før tennene begynte å komme spiste hun grøt ,mye grøt 2 ganger om dagem, middag og frukt. Nå ingenting bortsett fra mme.
Gjest Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Det høres slitsomt ut:( Sov hun bedre om natten når hun spiste grøt? Får håpe tennene kommer opp snart, de kan virkelig plage de små. Har du prøvd å se om hun sover bedre en natt ved å gi paracett? Det skal jo ikke gis så mye av, men går jo ann å prøve det..
mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 12. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2007 Gir paracet her når jeg ser hun har det vondt i hht legen min. Fire av tennene har brutt frem, bare to som manger,men de er riskorn, og de kommer skikkelig fort. & tenner på to uker... Hun sov noe bedre da hun spiste grøt og annet, men de virkelige problemene tror jeg startet da jeg senket senga hennes. Hun virker utrygg..
haater husarbeid Skrevet 12. april 2007 #7 Skrevet 12. april 2007 Ville bare gi deg en kjempegod klem jeg vennen min
Gjest Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Kanskje du skulle fått en større madrass og samsovet en periode. Tror hun er for liten til å få dårlige vaner.. Ikke lett det der! Lykketil iallefall, det ordner seg til slutt, bare veldig slitsomt mens det står på.
Circe Skrevet 12. april 2007 #9 Skrevet 12. april 2007 Huff.. har ikke så mye å si jeg heller. Men har en kjempe god trøsteklem på lager. Og den har jeg spart lenge på altså *KLEM*
Simselimsen Skrevet 12. april 2007 #10 Skrevet 12. april 2007 Huff og huff.... Høres fryktelig slitsomt ut. Er det noe du kan gjøre for og få bedre tid til og slappe av? Hushjelp? Større seng? Kan du få deg en trillepike eller noe, så du kan sove noen tmer på dagen? Har ikke så mange gode råd desverre:( Håper bare det ordner seg snart for deg! Klemm
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #11 Skrevet 12. april 2007 Det blir bedre kjære deg, det er bare å holde ut og bite tennene sammen! Tror også samsoving er på sin plass her- Om du har mulighet til større seng kan du legge henne oppi hardbagen (om hun fortsatt får plass) og sette denne oppi senga. Da blir det jo helt trygt å samsove. Evnt. sette den ved siden av senga på gulvet. Ikke tenk på vanedanning og prinsipper nå, det viktige er nå å få til en ordning slik at mor og barn får det bedre! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå