Gå til innhold

Andre med GBS historie her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mistet 3 ganger - 2 tidlige (uforklarlige) og så 27 april i fjor mistet jeg i uke 18 pga. vannavgang som var forårsaket av GBS infeksjon.

Noen med erfaring? Jeg er idag 12+5 og litt stressa...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm...føler meg litt smådum her nå,men hva er GBS?

Skrevet

Fikk påvist BGS i første svangerskapet mitt i uke 17 - helt tilfeldig - hadde hatt endel blødninger over lengre tid så de tok en gu og bakteriell prøve som slo ut på det. Fikk da behandling med antobiotika, så alt gikk fint. Har ikke skjekket for dette denne gangen...men noe mer erfaring enn det har jeg ikke...hva tenkte du på da? Er du redd for om du skulle ha det denne gangen ville jeg bare krevd å få tatt en prøve hos legen og evt få behandling om det påvises - er vel ikke alle som behandler dette, men det gjorde heldigvis min lege...

Min fetter og kona mistet gutten sin i fjor da vannet gikk i uke 25 pga GBS...

Skrevet

GBS er en infeksjon med streptokokk B - se på www.gbs-info.net

Nei jeg bare tenkte om det var noen som hadde erfaring med at det faktisk gikk bra også.

Har ei datter på snart 4 - og ny termin nå er 22/10-7

Skrevet

Jeg har ingen gbs historie.. men har vært i kontakt med flere som har mistet pga gbs (har selv mistet et barn og går i sorg-gruppe)

Hva slags oppfølging får du?

Hun jeg kjenner opplegget til har det altså slik:

får oppfølging annen hver uke (hver 4 uke på sykehus og hver 4 uke hos legen) ta tar de bakterie-målingen (hun har hatt oppblomstring tidlig i svangerskapet men de tok det med en kur antibiotika)

siden har hun gått på vaginalkapsler ecovag (det holder bakterienivået i normalfloraen normalt) , hun har også fått kjøpt seg pH-strips, fra gbs-info.net , slik at hun måler pH-verdien hjemme også, da vet hun alltid hvis hun bør kontakte lege osv. (dette opplegget har funket fint for henne, hun er nå i uke 23-24 mener jeg det er..)

Hvis du er medlem av engesiden (et forum for foreldre som har mistet etter svangerskapsuke 15) på under forumet gravid, er det flere som er gravide på nytt etter å ha mistet pga gbs....

Håper det går bra for deg denne gangen :)

Skrevet

Snodig - på forsiden står det at det er et innlegg til her - men det kommer ikke når jeg åpner...

Skrevet

Når jeg postet det siste kom linda sitt fram.

Jeg har også fått tak i de stripsene og ecovag - så jeg behandles med det. Har blitt testet en gang men spesialisten jeg var hos igår sa at det hadde gått helt bort fra å teste for det var ikke noe poeng... JA ja jeg ble testet hos fastlegen min i forrige uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...