Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 i går kveld da jeg la meg, satte jeg meg på toalettet. Det kom da en del vann jeg ikke hadde kontroll på-..prøvde å holde igjen, men det rant, det gikk så fort, at jeg er veldig usikker.. Har ikkje lekket i nett-så det jeg lurer på er om det er mulig å lekke litt, så at det går ei stund nå etter jeg sto opp at det kan komme mer..? eller at det rett og slett var urin.? please svar..4 uker til termin.
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Hmmmm jeg hadde ringt føden jeg da....
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 ja jeg burde nok det, men er det noen so vet om dette er normalt, eller i hele tatt mulig? siden jeg ikke kjenner noen ting enda, vil jeg jo tro det ikkje var fostervann???
Slettes Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Hei.. Hver fødsel er unik og ikke alle starter likt.. Noen ganger går vannet med et brak, andre ganger lekker en litt, andre ganger kan veer eller rier være det første signalet.. Med min nr to så lakk jeg forstervann uten å kjenne andre "signaler" på at en fødsel var i gjære.. Dette var da 16 dager før termin, men reiste opp til sykehuset etter konferanse med jordmor der for sjekk om UVI.. Rett utenfor sykehuset fikk jeg første rie og 27 minutter etterpå var junior ute.. Ring heller og ta på deg et bind de kan sjekke dersom det virkelig er forstervann du lekker.. Lykke til og hold oss gjerne oppdatert..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 jeg har tatt på meg et bind, men jeg lekker ikke, det er det jeg ikke får til å stemme nemlig..var bare det i går kveld..vannet har gått med mine 2 første, men da lakk jeg merkbart i ettertid også...
Lone35 =0) Skrevet 12. april 2007 #7 Skrevet 12. april 2007 Håper du har ringt sykehuset. For dette er opplagt fostervann. Jeg har selv hatt f.v-lekkasje i tre måneder nå og vet hvordan det føles. Grunnen til at det ikke kommer mer nå kan være at hodet sitter som en propp. Ring føden du. Du skal se at noe er på gang. Klem
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 men er det farlig å gå uten å sjekke? tenker at fostervann er det jo uansett hos babyen....om jeg kan se det an..kjenner jeg rier kan jeg ringe liksom..?? er så utrolig usikker, og tenker at siden det ikke har lekket mer er det bare urin..
Singelmamma og banden Skrevet 12. april 2007 #9 Skrevet 12. april 2007 De kan sjekke det både hos føden og hos jordmor med en slik stick av noe slag. Og det er infeksjonsfare forbundet med at fostervannet går dersom fødsel ikke starter, det er vanlig å sette i gang fødsel om nødvendig 24t etter vannavgang. Vannet gikk med ho første min, og enda gikk det nesten 24 t før riene begynte - alt er mulig, og ingen synes du er hysterisk fordi om du ringer!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #10 Skrevet 12. april 2007 jeg har fortsatt ikke ringt føden.., men har ikke lekket noe mer enda..ikke noe tegn til fødsel heller.. vil det si at det ikke var fostervann??? regner jo med at det hadde lekket noen dråper iløpet av en hel dag??
kfitjar Skrevet 12. april 2007 #11 Skrevet 12. april 2007 Mest sannsynlig så var det ikke forstervann, men du kan jo ta kontakt med legen eller JM di imorgen, og spør de heller. Lykke til!
Lone35 =0) Skrevet 12. april 2007 #12 Skrevet 12. april 2007 Som en annen skriver over her er den største faren med lekkasje at du kan få infeksjoner som er farlig for barnet ditt. Og du trenger ikke å merke det selv. Så jeg ber deg: RING SYKEHUSET: DETTE ER ALVOR! Klem Lone
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå