tina 79:) Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Jeg lurer på en liten ting... Mini i magen er en aktiv krabat, ligger skjelden rolig. Men jeg kan ikke si at jeg kjenner spark liksom, bare masse bevegelser. Andre som har det sånn?
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Har en veldig aktiv gutt i magen selv Kjenner mer bevegelser enn spark nå, men det kommer spark også, bare ikke så mye som før... Men guri malla for noen bevegelser, he he nesten så jeg blir dårlig
Gjest Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 I går kunne jeg se en fot eller arm(?) fra ene siden øverst til venstre og over til høyre siden..Det var tøft:p Noen dager er det tydelige og ofte harde spark, mens andre dager er det mer bevegelse som du sier
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Hei! Jeg har tenkt på det samme.. jeg kjenner lite spark, og bare noe bevegelse. Kanskje litt bevegelse 3-4 ganger om dagen.. Er i uke 31 Burde jeg være bekymra?
tina 79:) Skrevet 12. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2007 Jeg har hatt en veldig aktiv baby siden uke 17, men det har virket som om det har vært 3-4 dager med full fart, også 1-2 dager hvor det har vært litt roligere. Akkurat som den hviler litt. Men kjenner nesten aldri tydelige spark, bare masse bevegelser. Er enig i at det til tider blir så voldsomt at jeg nesten blir litt uvell! Men det er koselig da! Er iallefall ikke bekymret for at mini ikke beveger seg nok, synes bare det er så lite fotarbeid der inne!
Tia med 2 ♀ Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Både og, jeg kjenner veldig godt når ho snur seg i magen. Det er ikke helt behaglig nei..... Men ho sparker også mye spesielt hvis noe settes/legges på magen. Når jeg var på sykehuset festet de ting for å registrere hjerte- og morkake-bevegelse på magen min. (så må du trykke på en knapp hver gang babyn sparker.)Tror de kaller det sparke belte. Men snuppa i magen likte ikke disse tingene plasert på magen ho så ho sparka til den som registrerte hjerte flere ganger hver gang..... og vi måtte starte på nytt, fordi den da ikke registrerte bra nok. En gang satt til og med jordmor å holdt den på plass og hele handa til jordmor hoppa av magen min hehe. Er nok en fotball spiller inni der ja...... beklager at det ble rotete skrevet , men håper du/dere forstår hva jeg mener
Gjest Skrevet 12. april 2007 #7 Skrevet 12. april 2007 Begge deler, men mindre og mindre spark, nå for tiden kanskje bare en 5-6 skikkelig spark på den dag, men endel mer bevegelser, kjenner han flytter på seg, strekker seg osv. Han er generelt veldig rolig av seg. Nå er jeg tredjegangs da med relativt tette svangerskap, og attpåtil med et stort SF-mål, så her har nok pjokken også litt ekstra plass til å bevege seg på vil jeg tro slik at han får plass til å sparke litt i fra.
vermons Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Er det noen sammheng på aktiviteten på barnet i magen med hvor aktiv barnet blir ? Veronica
Søtnosmamma Skrevet 12. april 2007 #9 Skrevet 12. april 2007 Jeg kjente tydelige spark før. Etter uke 28-29 ble det mer bevegelse og mindre harde spark. Kjennes mer ut som hun snur og vender på seg og skyter rumpa ut og inn. Når jeg legger meg på siden i senga er det ofte hun liksom skyter seg ned mot madrassen som om hun og vil ligge i senga.
tina 79:) Skrevet 12. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. april 2007 Høres veldig likt ut som min lille bølle det!
Gjest Skrevet 12. april 2007 #11 Skrevet 12. april 2007 Nei :-) Min eldste var en turbo i magen og har alltid vært en rolig og bedagelig liten gutt etter han ble født. Derimot er det mange som sier at man kan se sammenheng med søvnen til babyen og det stemmer veldig bra både på mine barn og jeg spurte om det på DB for en stund siden og det stemte for nesten alle som svarte der inne også (mener det var snakk om at det stemte for ca 40 av 45 unger). Altså, babyer som er spinnville i magen sover mindre og mer urolig enn babyer som er rolige i magen. Min eldste sov godt de første 2-3 ukene slik de fleste nyfødte gjør, deretter kun 12-13 timer i døgnet og veldig urolig og oppstykket. Minsten var litt roligere i magen og sov også litt mer og bedre. Er jo ikke noe fasit dette da, men litt morsomt å se :-)
MAMMA1 Skrevet 12. april 2007 #12 Skrevet 12. april 2007 Jeg er i uke 36, og syntes sparkene avtok og ble til romstering for fjorten dager siden, men nå har det virkelig tatt seg opp. Helt utrolig mye mere spark og press.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå