Gå til innhold

Gjeld som går over styr.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med tre små unger. Min mann gikk fra oss til fordel for en annen dame for ett år siden.

Etterjulsvinteren i fjord brukte han vanvittig mye penger som han invisterte i jobben for og kunne tjene mer til oss.

Denne angen brukte han ikke pengene til jobb, men flotte hotell-netter og gode middager med en dame jeg ikke visste om. Han fikk jo alle pengene jeg hadde satt av til skatt pluss mye mer....dreier seg om ca 100 000. Dette er pnger jeg aldri mer ser.

Jeg har kjempet veldig for og klare og betale ned gjelden, og har kommet halv-veis. Men så ble sønnen min alvorlig syk og som selvstendig næringsdrivende mistet jeg mye inntekt i den perioden. Så nå henger jeg enda mer etter. Jeg henger så veldig etter nå, og det går på nervene løs.....

Noen som har vært igjennom det samme? Og greid det? Eller ikke greid det? Eller vet av en eller annen retning ut av dette uføret?

Sånn greier jeg ikke ha det.....gruer meg til og hente posten, skvetter når tlf ringer.......ungene fortjener jo heller ikke og ha det sånn... :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forklart situasjonen for den du har gjelden hos, og diskutert mulige løsninger der? Du er tross alt i en litt kinkig situasjon akkurat nå, pga sykdom og svindel (for det er det er, har du vurdert på å anmelde ham?).

Gjest marie-s
Skrevet

Var det hans eller ditt firma han invisterte i? Var dere gift? Hadde dere felles økonomi? Tjente du også penger? Det er mye som virker uklart her, men jeg kan jo si det sånn, jeg "kjøpte" bil sammen med en ex en gang, jeg hadde ikke lappen og når det ble slutt dro jo han med bilen. Jeg tok saken opp i forliksrådet og fikk han dømt til å betale meg tilbake for bilen.

Men dette vil jo ta tid, det du burde gjøre nå er å kontakte alt mulig, Aetat (om det er ditt firma kan du kanskje få hjelp fra de til å få noen til å jobbe for deg for trygd en periode), har du snakket med nav? Hva med å forsøke en advokat som har peiling på økonomi? Har du tatt kontakt med kreditorene? Mange av de er gjerne villig til å gi deg en ny betalingsplan om du skriver og forklarer situasjonen.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...