*RutIetutt* Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Leste her inne i går at en måtte søke om fødselspermisjon 3 mnd før en begynner på permen....og jeg går ut i perm 5. juli....har ikke tenkt så mye på det før de siste dagene, trodde jeg hadde god nok tid... Så vidt jeg vet er det arb.giver som betaler ut permpenger til meg og får igjen av nav, hvis det har noen betydning. En annen ting er den lønnslippen jeg skal sende med - for det første; holder det med en kopi (evt rett kopi)? Og jeg har jo nettopp fått ny stilling, noe som gjør at jeg får ca 24 000,- mer i året i lønn, men får ikke den første lønnslippen på dette før om en mnd....kan jeg ettersende den tror dere? Og hva med den erklæringen en må ha fra lege/jm ang termin - holder det med en kopi (evt rett kopi) av helsekortet, eller må jeg kontakte legen min å få ham til å skrive en egen erklæring på det? Hvis noen vet, hadde jeg blitt kjempetakknemlig for svar:o) Kan jo ta en tlf til nav, men er sånn tlf-kø...
Prinesesse Vil Ikke Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Jeg snakkte med trygdekontoret, og fikk beskjed av de at jeg ikke trengte å søke om per. før en måned før. så hvis du skal ut i permisjon den 5.juli, så trenger du ikke søke før 5 mai... ca... gjorde ikke noe om den kom litt senere sa de...
*MeA* Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Jeg har også blitt tatt litt på senga siden tida går så fort... Tror egentlig at det er arbeidsgiver som trenger de 3 mnd for å eventuelt finne en erstatter osv. Jeg var på kontroll på mandag og da spurte jeg om det skjemaet som trygdekontoret skulle ha. Da fylte JM ut en bekreftelse på termindato. Sa at det ikke var vits i å sende helsekortet eller skjema fra UL for der sto det mye mer enn det de trengte å vite. Jeg sender orginalen på det jeg fikk for det eneste som står der er termindato. Ellers så burde det holde med en vanlig kopi av en lønnslipp. Arbeidsgiver (i hvert fall min) sender inn et eget skjema også.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Hvor får jeg tak i det skjemaet om søking av permisjon? Tida går rasende fort for meg også, begynner å bli stressa.. :0)
nurket4a Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Skjema finner du på nav.no Gå inn på familie, der skal det vel stå krav om ytelse ved fødsel og adopsjon. Skal også stå hvilke skjema du skal bruke. Gå inn på skjema til venstre i menyen der skal det ligge. Hvis ikke får du det sikkert hos jordmora di.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå