Gå til innhold

Føler meg som en elendig mor nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle bare vaske benet og rumpa på 1 åringen min i dag morges.Var litt stresset fordi han hadde tisset og bæsjet på stellebordet.Jeg sjekket temperaturen på vannet fra springen en gang,men glemte å sjekke før jeg tok gutten over.Da var det blitt mye varmere uten at jeg visste det.Lillegutt skrek da jeg puttet han i vasken.Jeg fikke tatt han fort opp,men han ble rød nedover benet.Holdt han litt under kaldt vann og smørte på aloe vera.Er rød på benet ennå.Er en halv time siden dette skjedde.Er så redd han kan få skader i huden av dette.Noen som vet?Velger å være anonym,fordi jeg føler meg så dum

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han ikke får blemmer så går det greit, da trenger du ikke gå til legen eller tenke på arr. Bare hold det kjølig/lunkent! Ikke for kaldt!!!

Om du går i bilen din pleier det å følge med (på nyere biler) en slik gel som kan smøres på brannskader som skal hjelpe.

Skrevet

Forresten, du bør legge ett vått håndkle rundt benet for å holde det kjølig hele tiden... Helst skal du gjøre det med en gang og ha det der til det slutter å "brenne"

Skrevet

jeg ble så forfjamset at jeg ikke tenkte på noe annet enn å trøste ungen først,men så tok jeg en kald klut over området og smurte etterpå med aloe vera.det røde er nesten borte.er litt varmt der ennå.han leker og er fornøyd da.ble skikkelig skremt jeg:(

Skrevet

Det er viktig å kjøle lenge ned, en halvtime tror jeg det er, for å stoppe "kokeprosessen" Det blir som med et egg, du tar det i kaldt vann etterpå så det ikke fortsetter å koke.

Lillesnupp brant fingeren sin på ei lyspære for en stund siden, og vi reiste rett til kirurgisk legevakt. Kjølte først ned en stund(10 min tenker jeg, men leste etterpå og fikk beskjed om at det bør være minst 20 min) og fikk bandasjert det. Men det ble 2. grads, rødflammete høres ut som 1. grads.

Men viktig altså med lang nedkjøling, ikke iskaldt vann da selvfølgelig.

Skrevet

Et lite tips, paracet virker mot milde forbrenninger som denne og solbrenthet...

Da går temperaturen i huden ned igjen.

Tenk over om dere trenger barnesikring på den vasken! Sånn med rød knapp...

Så trenger du ikke konse på så mange ting av gangen, fort gjort på morgenkvisten!

Skrevet

Huff så kjipt :(

Kjøl ned lenge ja

Bra du smurte på Aloe Vera :) Den er super mot brannskader

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...