Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Dette gjelder egentlig ikke meg, men mine svigerforeldre. De er fosterforeldre for en gutt og en jente. Jenta er snart i tenårene og har store problemer med mat. Hun spiser ingenting, bare en liten skål med corn-flakes til frokost. De klarer ikke å få i henne mat. Svigermor har flere ganger vært hos legen med henne, men hun har ikke rett på å få noe informasjon om barnets tidligere helsetilstand. Legen gjør ingenting for å hjelpe jenta, som tydelig er underernært. Allikevel får ikke svigermor lov til å skifte fatlege for jenta,eller ta henne med til andre leger. Hva kan svigermor gjøre for å hjelpe jenta? De har hatt utallige samtaler med henne, men ingenting hjelper. Hun er bleik og tynn, deprimert og snakker svært lite. Noen som har vært i lignende situasjoner, som har råd jeg kan gi svigermor?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Dette må de nok ta opp med kontakten sin i barnevernet. Svigerforeldrene dine har rett på å vite om helsetilstanden til jenta fra tidligere år hvis det er vesentlig for helsetilstanden nå. De må gå gjennom barnevernet/bufetat.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 takk for svar =) her om dagen spiste hun middag... så ser ut til at det kanskje går fremover. men nå vil den biologiske moren ha henne tilbake... masse rettssaker og greier. Så hele familien er veldig bekymret for hvordan dette skal påvirke jenta. Den biologiske moren vinner nok ikke rettssaken uansett, hun kan ikke ta seg av barna sine. Men jeg syns så utrolig synd på disse to (de er søsken), de er jo glad i mammaen sin... Får håpe det ordner seg for demda! Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå