Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Jeg er nå 34 uker på vei, men iløpet av de siste 2-3 ukene har jeg fått åreknuter på musa!! Jeg blir skikkelig øm og hoven der nede, og når jeg tar speil under, og ser og "bretter" til sides litt, ser jeg masse blodårer som tydelig "sprenges" litt utover. Er veldig øm der nede, og kjenner jeg blir "sliten" i musa hvis jeg går mye. Noen andre som har/hatt lignende plager? Vil de forsvinne etter fødselen?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 har det like dann dessverre. har 8 dager til termin. så vi får ser om de går vekk da.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 De forsvant hos meg, og jeg så ikke ut fra sv.skapets 3.mnd og frem til fødselen.. Var oppriktig talt redd forfødselen pga redsel for at åreknutene skulle sprenges, noe min jordmor forsikret meg om ikke ville skje.. Hadde også svært vondt for å å stå/gå lenge (arb. i sykehjem), men det er liksom ikke ønskelig å forklare slike intime ting for arb.giver og det endte med at jeg gikk i jobb til perm.start. Leste et sted her på sidene om ei som følte hun ikke klarte å jobbe pga store åreknuter nedentil, og hun ytret ønske om å bli sykemeldt da det hemmet henne slik i hverdagen og medførte så mye smerter. Hun fikk en del svar der det ble gitt uttrykk for at dette overhodet ikke kunne regnes som noen gyldig sykemeldingsgrunn.. Må da bare si en ting: de som skrev slike svar vet IKKE hvor smertefullt det er å gå med svære åreknuter der nede!! Om det er så hemmende for deg at du ikke klarer å arbeide bør du be om sykemelding, for åreknutene blir bare større frem til fødselen er min erfaring. Men jammen var ikke mine borte samme kveld som fødselen var overstått(: JIPPI!! Så det er håp(: Venter nå nr tre og har samme situasjon denne gang, i tillegg til at jeg ikke ser ut nedover bena heller. Men jeg trøster meg med at det forsvinner, dog vil jeg alltid ha åreknutene på bena i mindre grad resten av livet. Men slik er nå det, smertene forsvinner ivertfall om ikke så lenge(: Jeg er i uke 36.
mariesmor Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 ja, takk! jeg ser ut som et takras der nede! ikke spesielt morsomt, men det gjør ikke spes vondt, bare litt ømt når jeg står/går mye.
Sibylla Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Slenger meg på denne!! Musa mi ser ut til å fått slag! Helt skeiv og hoven ...hih vi kaller den bare Monsterhøna! Har bekkenløsning spes i symfysen + en hel masse HOVNE blodårer..melder meg snart inn i foreningen for slagpasienter - stakkars Monsterhøna får ikke noe behandlignstilbud:-)
Mamma til 2 - endelig!!! Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 En ting til, jenter: De kan faktisk sprekke! Første gang fikk jeg panikk, alt var jo full med fersk blod der nede. Men vi fant fort ut hvor det kom fra og det stoppet jo ganske fort igjen. Så neste gang tok jeg bare et stort tøystykke over hele området for å sjekke ut selv at det umulig kunne komme fra "babyen", man kan jo ikke spør hvem som helst om å ta en titt da heller. Så husk det før dere drar i all hast til sykehuset på grunn av blødninger!
Louise-and3girls Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 jeg har fått det på rumpa, like ved endetarmen. Det er ømt, kjennes nesten ut som om jeg er støl. Det går vel vekk etter fødselen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå