Gå til innhold

For lita?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 33 og var på ul i går. Fikk konstatert at jenta mi veide ca 2000 gram nå, noe legen mente var litt lite så han ville ha meg inn til kontroll om en uke igjen. Synes dere dette hørtes llite ut? det synes nemlig ikke jeg, er jo fortsatt syv uker igjen og nok av tid til å legge på seg mer...Er førstegangsfødende og har ikke peiling på sånne ting rett og slett:) han målte også livmoren til 40 cm, hva enn det måtte bety...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke at ungen var så liten. Den skal jo enda vokse 200-250g i uka til fødselen. ungen min er 1800g i fulgåtte 31 uker, jeg fikk høre at han utviklet seg helt normalt.

Skrevet

Mmmm,var på ul i uke 32 og da var gutten min rundt 2000gr den også.Men jm sa at det ikke var noe farlig og at den va r over 3%større enn normal vekst.Merkelig.Men har hørt at det de (ungen)legger på seg 200gr hver uke etter uke 30 ligger der og bare vekser.Mulig jeg tar feil men greit og få sjekket det da vis legen er bekymret over ungen.

Skrevet

Jenta mi var så vidt over 2000 g da jeg var 33 uker. Var på UL da og fikk beskjed om at dette var helt normal vekt.

Skrevet

Takk for svar,de sier så mye forskjellig de legene og jordmødrene at det er ikke godt å vite hva man skal tro på.... Men det er jo sikkert også veldig individuelt...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...