Gå til innhold

Hvor ofte er dere hos jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes jordmor følger meg alt for dårlig opp.. Har ikke vært der siden jeg var 31+4 og i morgen er jeg i uke 34! Neste time er tirsdag.. Hun har gjort det en gang før også, gikk og uroet meg i 3uker før jeg hadde time.. I tillegg har jeg hatt 1+ på protein i urinen og litt høyt blodtrykk.. Er det normalt å gå så lenge før neste svangerskapskontroll? Trodde det var oftere på slutten jeg.. Er det flere som ikke har time så veldig ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er legen/jm en gang i mnd fram til du er 36uker på veg og så en gang i uke etter det.Har ikke vært til jm siden jeg var 32uker eller noe og skal dit nå på fredag er dag 37+4 så det er en stud imellom ja.Men var til legen når jeg va 34uker da.Tror det variere veldig.

Skrevet

Jeg har vært hos jordmor og lege annenhvergang. Er på kontroll ca hver 4. uke og har vært det siden 1. kontoll i uke 12.

Alt har vært bra med meg hele tiden, bortsett fra at jeg hadde noe jernmangel, men dette er jo normalt i svangerskapet.

Så det er helt normalt at det går over 3 uker mellom kontroller....

Skrevet

Er litt oftere kontroller på slutten av svangerskapet da :-)

Skrevet

fra uke 36 skal det være kontroll vær uke.

Skrevet

er hos henne annenhver uke

Skrevet

ok! Takk for svar.. Skal til legen en tur på fredag.. Har hatt noen intense rare smerter i underlivet i dag.. Noen som vet hva de kan være? Blir helt hard under navelen og stikker som kraftig menssmerter.. Klarte ikke stå oppreist heller..Gjorde så vondt at jeg holdt på å grine.. Ringte ikke føden, fordi jeg la meg nedpå og da forsvant de etterhvert og så sovna jeg.. Men lurer veldig på hva det var..

Skrevet

Jeg har vært en gang i mnd siden første kontroll ca i uke 12. Er oftere nå, var hos jm i uke 35, deretter i går (uke 37), og fra nå av skal jeg hver uke frem til termin og etter termin...

Er vanlig med en gang i mnd fram til uke 36, deretter skal det etter nyereglene være hver 14.dag frem til termin, og en gang i uka etter termin. Min jm vil likevel ha oss inn en gang i uka fra uke 36...(Heldigvis...) Det var vanlig før..

:o)

Skrevet

Smertene du kjenner KAN være ungen som borer hodet ned i bekkenet. Det er j*** vondt, men ikke så mye å gjøre med dessverre... Annet enn å slappe av og kanskje prøve å bytte stilling. Men jeg er ingen jordmor altså, så ring gjerne føden og hør for å være sikker.

Jeg har også bare gått en gang i måneden hos jordmor frem til uke 35 el 36. Nå er jeg i uke 38 og går annenhver uke. Men hvis du uroer deg kan du vel be om å få komme litt oftere? Det fikk iallfall jeg beskjed om at jeg kunne!

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...