lindapia22 *har født* 31.05.07 Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Jeg synes jordmor følger meg alt for dårlig opp.. Har ikke vært der siden jeg var 31+4 og i morgen er jeg i uke 34! Neste time er tirsdag.. Hun har gjort det en gang før også, gikk og uroet meg i 3uker før jeg hadde time.. I tillegg har jeg hatt 1+ på protein i urinen og litt høyt blodtrykk.. Er det normalt å gå så lenge før neste svangerskapskontroll? Trodde det var oftere på slutten jeg.. Er det flere som ikke har time så veldig ofte?
#Aurora har tre gutter# Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Tror det er legen/jm en gang i mnd fram til du er 36uker på veg og så en gang i uke etter det.Har ikke vært til jm siden jeg var 32uker eller noe og skal dit nå på fredag er dag 37+4 så det er en stud imellom ja.Men var til legen når jeg va 34uker da.Tror det variere veldig.
Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Jeg har vært hos jordmor og lege annenhvergang. Er på kontroll ca hver 4. uke og har vært det siden 1. kontoll i uke 12. Alt har vært bra med meg hele tiden, bortsett fra at jeg hadde noe jernmangel, men dette er jo normalt i svangerskapet. Så det er helt normalt at det går over 3 uker mellom kontroller....
Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Er litt oftere kontroller på slutten av svangerskapet da :-)
#Aurora har tre gutter# Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 fra uke 36 skal det være kontroll vær uke.
lindapia22 *har født* 31.05.07 Skrevet 11. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2007 ok! Takk for svar.. Skal til legen en tur på fredag.. Har hatt noen intense rare smerter i underlivet i dag.. Noen som vet hva de kan være? Blir helt hard under navelen og stikker som kraftig menssmerter.. Klarte ikke stå oppreist heller..Gjorde så vondt at jeg holdt på å grine.. Ringte ikke føden, fordi jeg la meg nedpå og da forsvant de etterhvert og så sovna jeg.. Men lurer veldig på hva det var..
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 Jeg har vært en gang i mnd siden første kontroll ca i uke 12. Er oftere nå, var hos jm i uke 35, deretter i går (uke 37), og fra nå av skal jeg hver uke frem til termin og etter termin... Er vanlig med en gang i mnd fram til uke 36, deretter skal det etter nyereglene være hver 14.dag frem til termin, og en gang i uka etter termin. Min jm vil likevel ha oss inn en gang i uka fra uke 36...(Heldigvis...) Det var vanlig før.. )
Fallerifallera Skrevet 11. april 2007 #9 Skrevet 11. april 2007 Smertene du kjenner KAN være ungen som borer hodet ned i bekkenet. Det er j*** vondt, men ikke så mye å gjøre med dessverre... Annet enn å slappe av og kanskje prøve å bytte stilling. Men jeg er ingen jordmor altså, så ring gjerne føden og hør for å være sikker. Jeg har også bare gått en gang i måneden hos jordmor frem til uke 35 el 36. Nå er jeg i uke 38 og går annenhver uke. Men hvis du uroer deg kan du vel be om å få komme litt oftere? Det fikk iallfall jeg beskjed om at jeg kunne! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå