Gå til innhold

da sniker jeg litt i køen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen, nå har jeg endelig fått dato for igangsetting..

Har/hadde termin 7.mai men nå sniker jeg 18 dager i kø.. blir igangsatt den 20.april altså neste fredag, så da gikk jeg for å ha igjen 26 dager til kun 9 dager i dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mmm....din snik!Hehe.Blir spennede med igangsetting da.Men lurer på hvorfor du får det?

Skrevet

Jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes i uke 29 så har vært til kontroll nå hver uke siden da.. jenta mi vokser litt for fort, så i dag var hu allerede 3,5 kg.. så hvis jeg skulle gått ut terminen min så hadde hu vært over 5 kg.. så jeg har hele tiden visst (siden uke 29) at jeg skulle settes igang før termin 1-3 uker, så ble det 18 dager.. jippi.. kjekt å endelig fått bekreftet en dato.. så nå er jeg kjempefødeklar...

Skrevet

Såpass ja...det var svært.Bedre og få henne ut når hun er 3,5kg ca enn og klemme henne ut når hun er over 5kg.Ønsker deg masse lykke til.Blir spenned da.

Skrevet

Heldiggris, det blir spennende. Greit når det går den veien, verre å være på overtid...

Tror nok jeg heller hadde valgt en på 3.5 enn 5 g jeg også:-)

Skrevet

Takk for det.. ja i dag var hun 3,5 og kommer nok til å være nærmere 4 kg neste fredag.. inne på bim siden min står det nå at babyen skal være 2,5 kg så ett kg mer er jo litt mye da..?

Skrevet

takk for det... bare 1 uke igjen nå..........

Skrevet

ble litt nyskjerrig jeg nå, men hvordan fant de ut at du hadde svangerskapsdiabetes? tenker på symptomer å sånn... ??

lykke til da, ni dager er jo ikke mye:)) heldiggrisen ;)

Skrevet

Så heldig du er da!

Jeg trodde jeg skulle kunne snike litt jeg også. Datteren min kom før termin, så jeg trodde denne også skulle gjøre det, men nei da... Fire dager på overtid nå....

Skrevet

De måler blosukkeret når du er på kontroll, (den de tar i fingen) så fant de ut at den var litt høy, og jeg ble bedt om å reise opp på sykhuset dagen etter fastende, blosukkeret skal være uner 4 iallefall 5 om morgenen fastene (uten å ha spist) jeg hadde fremdeles 6,9 dagen etter og kunne ikke ta glukosebelastning, (da må blosukkeret være under 6,9 for at kroppen i det hele tatt skal tåle det..) så måtte jeg reise opp igjen, og opp igjen og fremdeles etter 3 dager like høyt, så var jeg til kontroll nesten hver dag i ett par uker fikk måleapparat med meg hjem osv.... til slutt så ble det jo konstantert at jeg hadde sv.skapsdiabetes og kunne ikke bare regulere med kost, så måtte jeg begynne med insulin hver dag, morgen kveld, og etter 2 uker til måtte jeg også ta før iallefall middag og kvelds.. siden har det økt og jeg må øke dosene osv.. men har blitt nøye oppfulgt mindst en gang i uka til kontroll, ul og veksestimering...

litt stress, men har igrunnen gått veldig greit..

så nå har jeg bare 6 dager igjen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...