PlinkiPlonk Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Ja nå sitter jeg her som lykkelig og nybakt mamma for andre gang i mitt liv, livet er herlig dere:) Lille Levi-Heike ble født på fullmånen, den 2 april, kl 19.15. Han var 3590g og 50 cm. 7 dager før terminen, var jeg ganske lei av å gå gravid, så jeg spiste 2 råe hvitløksbåter, da jeg ikke gadd lage fødepizza, å ikke klarte tanken på melk og kanel...Så om natta kjente jeg noen svake sammentrekninger, men de var ikke spesiellt vonde eller regelmessige, mer masete, så jeg fikk ikke sove noe den natta. Så jeg bimmet litt og surret rundt i huset. Om morran gikk jeg i dusjen, og da gikk den berømte slimproppen. Fikk litt panikk, da jeg måtte dra den ut... Etterpå ringte jeg føden, og sa riene ikke var spesiellt vonde eller regelmessige, så jeg trodde ikke vi kom dit før om kvelden. Men JM var ikke enig i det, da vi har 10 mil å kjøre. Men jeg hadde det ikke travelt, og vekte ikke mannen min før i 11tia.Han trodde ikke var begynt, sia jeg var helt normal, så han sa. Ikke ble de noe vondere heller, så halv 2 skulle jeg på butikken å handle brus og salat. Måtte bare ha det. Traff ett par venninner, og sa til dem at nå var fødselen startet, og gjett om de gjorde store øyne. Hehe. På tur hjem fikk jeg ett par kraftige rier, og da gav mannen min meg streng beskjed om å pakke bagen og komme meg i bilen, for NÅ skulle vi på føden. Så da ble det sånn!! Kom på føden i halv 4 tia, og kl 4 fikk vi komme inn på fødestua. Fikk på meg sånn sexy skjorte og truser, og ctg. Da fant de ut at det var, og babyen sov, så jeg måtte styrte en halv liter saft for og vekke den. Og jeg var jo ikke spesiellt tørst heller da:) etter en stund fikk jeg akupunktur, og for å virra på fødestua med preikestolen, og hadde litt rier. Var litt vonde nå, men taklet dem fint!! Hadde jo pappan der, så skrøt av meg hele tia. Etter ei stund forlangte jeg klyx, og heldigvis for det. Når jeg var ferdig på do, fant pappan ut att jeg skulle bade, så han tappa i verdens varmeste bad...greit eg liker varme bad, men ble nesten skåldet. uansett satt jeg der i halv time, i ren kjedsomhet, og hadde bare 2 rier!! Gud bedre...Sto opp, og JM kom inn for og undersøke meg, og fant jeg hadde en 4-5 cm åpning. Skuffa ja, her skulle ting ta tid...Da var kl ganske nøyaktig 19, og JM gikk ut. Plutselig gikk vannet, og når neste ri kom, var det pressrier!!! Jeg rauta som ei ku, fy flate, hvor vondt det var...JM og barnepleier kom springende, helt forvirret, da de hadde hørt at jeg var begynt å presse. Etter en kjapp undersøkelse, fikk grønt lys, bare trykk på, her er full åpning...Gjett om pappa hadde øyne som tinntallerkener:) Han fikk forresten en finger av meg innpå øyet, da jeg hadde litt panikk, så han var halvveis blind under fødselen:) Fikk lystgass, men visste ikke hva som var opp ned på maska, jeg var helt forvirret. Men etter 2-3 pressrier, var gutten vår født, livløs, blå og pustet ikke!! De tok og sprang ut med han, fikk såvidt ett glimt av han. Jeg var helt lamslått, og pappa sprang etter dem. etter 5 min kom de inn med han, han hadde hatt navelstrengen stramt rundt halsen, så derfor var han livløs. Heldigvis fikk de liv i han, og resten har vært bare fryd og gammen. Måtte sy bare 2 sting denne gang, mot en 40 sting sist. JM brukte nye teknikken der man der igjen, og det funket. Var dritvondt og tungt, men jeg klarte det. Eller har vi en flott barseltid, med amming og kos. Mamma, pappa,Aurora og lille Levi hilser til dere alle.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Bra at alt gikk bra.Kos dere masse i barsel tiden.
Aprilmamsen Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Gratulerer så masse med gutten!! Kos dere masse! Vår gutt kom 1.april, og vi bare nyter livet nå...
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Gratulere så masse me gutten! Glede meg tell d blir min tur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå