Gå til innhold

hals brann


Gjest

Anbefalte innlegg

sliter fælt med halsbrann, det kommer og går hele tiden, holder på å bli gal. er det noen med gode råd, det hjelper i allefall ikke med den flaska jeg kjøpte på apoteket, uff, det er grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får ofte halsbrann selv, spesielt om kvelden. Jeg synes nyco fruktsalt funker ganske bra og ett glass melk kan også hjelpe. Hvis du sliter med det når du skal sove så tipset jordmor meg om å ligge litt høyt med hodet og ligg på venstre side, det er visst mest effektivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ei pakke lovehearts bare for å prøve, siden mange sa det skulle hjelpe!! Og det funka faktisk ganske bra, den gode smaken fjerner all brann i halsen..

 

Det kiipe med det er jo at det er sukker i dem, så hvis man ligger hele natta med mange i munnen så er vel ikke det å bra for tennene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes tyggetablettene de har på apoteket var mer effektive enn den flytende guffa jeg, også fikk jeg et tips om at de hadde noen tabletter som er fine på helsekosten også (men de har jeg ikke prøvd selv enda).

 

Jeg må også holde meg unna nesten alt med smak i om kvelden, blir mye værre om natta hvis jeg spiser frukt, drikker saft eller juice, eller spiser snop og andre ting.. Eneste jeg spiser etter kl seks om kvelden nå er yoghurt, rislunch, eller litt vaniljeis, også sover jeg med hodet høyt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk litt melk rett før du legger deg, og kjøp noen tyggetabletter som heter AFLURAX på apoteket. De har vært helt livreddende for meg.

De fungerer bare et minutt eller så etter at du har tatt dem.

 

Ellers er det lurt å ligge høyt med hode og på ryggen. Blir verre viss du ligger på siden.

 

Lykke til,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det virket ikke å ligge med hodet høyt nei men jeg prøde ritz kjeks og te, det hjalp faktisk.

Jeg spiser ikke etter kl.7 på kvelden, men tror kanskje kaffen har en virkning så i kveld drikker jeg ikke kaffe . uff for no dritt ..... var gravid i fjor men det var med en gutt og han hadde jeg ikke halsbrann med i det hele tatt. De tre eldste jentene mine er så store nå at jeg husker ikke hva jeg gjorde for å bli kvitt halsbrann, hadde det da og vet jeg , men demensen kom tidlig. hehe

Men takk for gode råd, snop må jeg desverrre holde meg unna pga av blodsukkeret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har halsbrann stort sett hele tiden, holder på å bli gal, eneste som funker er at jeg drikker nesten 1 liter melk før jeg legger meg, har prøvd det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det hjelper ganske bra med Bon Aqua, kullsyren gjør liksom at man raper luft istedenfor magesyre... Men det er kanskje mest forebyggende eller når jeg kjenner det er på vei, dersom jeg først har fått skikkelig halsbrann hjelper det veldig med Gaviscon tyggetabletter som du får kjøpt på apoteket. De danner et skum som legger seg oppå magesyren og hindrer at den trenger opp gjennom spiserøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...