Gå til innhold

var jeg frekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i utgangspunkt som er snill og grei, og er ikke veldig frempå, men ikke innadvendt heller. Jeg liker ikke å gjøre andre lei seg, hvis jeg sier ting til andre som ikke er vondt ment, men som jeg etterpå tenker om, tenkt om de ble lei seg, Ja, da får jeg ikke sove ordentlig( ligger og tenker halve natta ) til jeg har fått snakket med vedkommende.

Men jeg tåler ikke urettferidghet, og ubetenksomhet,

Bakgrunnen er at helsesøster hadde innkalt oss (frivillig selvfølgelig) til første barselgruppe, der var vi 5-6 stykker som hilste på hverandre, pratet litt, og ble enig om å møtes på en kafe uken etter.

Der møtte jeg opp et par min. forsinket, og der satt en dame fra før av. vi to ble sittende og prate og vente på de andre. det var litt snøfall, og vi tenkte de andre er sikker litt forsinket og sånt. Vi to ssnakket om å kanskje ta oss en kaffe kopp og gå en trilletur, men ble sittende allikevel, i tilfelle noen kom......... etterhvert skjønte vi at de ikke ville komme...... Vi begge to ble diskuterte og kom frem til at det var sikker fordi, det snødde, kanskje ungen var blitt syk, kanskje ditt, kanskje datt og klarte med dette å skjule for skuffelse ( muligens)

Vi ble enig om å treffes noen uker senere hos hun andre, og hun tok på ansvar å snakke med resten av gruppen ev. sende dem en sms.Noen dager føre vi skulle møte, sendte jeg melding til den damen, og lurte på hvordan det ble med møte. Hun sa at hn hadde sendt melding til andre, men hadde kun hørt fra en ( som hadde finne en annen barselgr ) og ikke fra de andre

Muligens kunne jeg bare latt det fare og men jeg klarte ikke. og kjenner jeg meg rett, så ville dette bare irritert meg mer og mer,

Jeg skrev så en melding og sendte til de. HVor jeg skrev at det var helt greit at folk hadde fått andre grupper eller av en eller annen grunn ikke ville være i gruppa vår, men at jeg syns at det var likevel dårlig gjort å ikke si fra, og la noen sitte time etter time på en kafe........

Hun ene svarte ikke på min sms, den andre beklaga og sa at jeg hadde rett og hun burde kanskej sagt fra, og hun tredje sa jeg var direkte frekk

Hva er frekt spør jeg: er det for meg å si fra at de kunne kanskje vært litte forståelsesfulle og sagt fra istedenfor bare latt vær ¨å mæøte opp. eller av henne å ikke gidde å si fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De barseltreffene er jo ikke 'obligatorisk' og jeg ville ikke følt behov for å melde avpass når det var første treff. Synes du formulerte deg litt ufint kanskje, men det får bli en smakssak.

Skrevet

Du har et godt poeng.

Hun er jo frekk som hevder du er frekk.

Damer altså! :-) Håper du får en grei gruppe etterhvert for det er så koselig når det fungerer.

Skrevet

Vi avtalte oss imellom på hs om et møte, og det var da ingen som ikke sa ifra dersom de ikke kom. I noen tilfeller så kanskje det hadde møtt om bare en, og da syntes jeg det er litt dårlig gjort å ikke si i fra kanskje. Dette er jo selvfølgelig om det er avtalt tid og sted, og forutsett at alle faktisk har fått beskjed om møtet. Jeg sier iallefall fra dersom jeg ikke skulle kunne komme en dag. Syntes ikke det er for mye å be om. Om de da ikke vil være en del av gruppen, så ville det jo bare være dumt å gi inntrykk av at de kommer.

Skrevet

jeg vet jo at de ikke er oblgatoriske, men jeg syns likevel at man kan kanskje være litt tankefulle. Akkurat den dagen var jeg blitt spurt om jeg ville være med en venninne til oslo, mannen sa han kunne godt passe på snuppa. Jeg meldte pass, da dette var første gangen og jeg ville se om hvordan de andre var og om det ble en god venninnegjeng ut av dette.

Hadde jeg visst at vi ble bare to, hadde jeg kanskje sagt fra til hun som møtte opp og fått til en annen dag....

Jeg er over det, men hvordan kan noen bare latt vær å møte opp. tenk om jeg hadde sitte der mutters alene

Skrevet

Nei, det synes jeg var helt på sin plass. Først så jeg ikke at dere hadde vært på ett treff allerede da dere avtalte å møtes på cafe.

Trodde du var skuffet for at ingen møtte opp på første treffet.

Selv lot jeg være å dra på første treffet på HS, og jeg sa heller ikke fra. Det var ikke noe for meg rett og slett. Visste også at det var 10 inviterte og stor interesse, så ingen ville bli sittende alene. Men hvis jeg hadde dratt, og avtalt et nytt treff uken etter, ville jeg selvfølgelig gitt beskjed om noe kom i veien!!

Skrevet

hadde det vært første treff på hs, ville jeg jo ikke visst hvem de andre var. helsesøster ba de som ville treffes neste gang skrive navn, adr, og tlf nr på et ark, siden kopierte hun og ga til oss alle. Dermed hadde alle tlf nr til alle, og kunne uten prob. ringt, eller ihvertfall sendt en sms. Jeg hadde absolutt godtatt det. Vi lever en i en fri verden.

Jeg skrev det også i den første sms'en. At jeg er ikke irritet over at de ikke ville være med i gruppen, eller at de hadde en annen gruppe, eller at de rett og slett ikke ville/kunne. Folk må få lov til å gjøre det de vil skrev jeg................ MEN jeg er noe irritert over at de ilkkke sa fra.

Det koster omtrent 50 øre pr sms, det kunne de koste på seg. syns jeg. Jeg ville uten tvil sendt melding til alle på lista.

Jeg er glad dere syns jeg ikke var frekk. Jeg mener jeg har hatt litt dårlig samvittighet, og liker ikke tanken på at noen kanskje er blitt lei seg gr. noe jeg har sagt/gjort..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...