Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 er jenta mi unormalt liten? var på 6 ukers kontroll i dag, og da var hun 3585gr og 52 cm, ved fødsel var hun 3100gr og 50 cm.. håper noen vil svare meg.. hilsen engstelig førstegangsmamma:)
så var vi 4 Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Det var ganske lav vektøkning, men om ikke hs reagerer ville jeg ikke tenkt så mye på det. Ammer du? i så fall kan det kanskje være lurt å sjekke hvor mye hun får i seg ved hvert måltid.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Det var ikke spesielt bra nei. De bør legge på seg 150-250 gram i uken. Din har lagt på seg bare 80 gram i uken. Det tallet må altså MINST dobbles før det er tilfredsstillende. Hva sa HS da? Prøv å pump/håndmelk deg for å se hvor mye du får ut. Det høres ut som om hun ikke får nok melk.
Ouagadougou Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Her synes jeg du skal kun høre på det helsestasjonen har å si og mindre på oss som mest sannsynlig ikke har så mye peiling.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 hun gikk ned veldig mye, men etter vekta snudde har hun gått opp i snitt 175 gram per uke? hilsen HI
mamman te Vetle og Alma Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 fikk beskjed av hs at jeg ikke skulle pumpe med for å se hvor mye melk jeg hadde for man klarer ikke pumpe like mye som barnet suger uansett.
Lonely Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 Siden du var på 6-ukers i dag så har vel HS sett på henne vel??? De ser jo etter med engang hvordan barna ligger i forhold til kurven sin......
monshimon Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 Kanskje du burde begynne å gi litt mme på kvelden før hun legger seg for natten? Mange som ikke har nok melk. Har du også hatt mange slitsomme netter med amming hele tiden og kanskje hyppig amming om dagen? I så tilfelle bør du sjekke hvor mye du har av melk ved å pumpe deg. Har du lite melk eller er tungmelket bør du gi tillegg. Rart om ikke hs sa noe om dette. Lykke til fra en som har gitt mme siden datteren min var 6 uker. Det går nok bra skal du se.
Labbetøs Skrevet 11. april 2007 #9 Skrevet 11. april 2007 Da er det ikke noe problem. Hun fikk sikkert barfe en litt treg start. Hvis du vet at hun har gått opp 175 gram i uken de siste ukene så er det absolutt tilfredsstillende. Du vil fort se på 3 mnd kontrollen om vektoppgangen har fortsatt bra nok eller ikke. Hvis ikke HS var bekymret trenger ikke du heller å være det. Men du kan jo ta deg en tur å veie igjen om en uke eller to for å være sikker. Det skader jo ikke. :-)
så var vi 4 Skrevet 11. april 2007 #10 Skrevet 11. april 2007 Ja da går det jo opp ganske bra. Men hvis hs sa noe til deg angående dette må du selvsagt forholde deg til det. 175g i uka er tilfredsstillende oppgang.
Omr Skrevet 11. april 2007 #11 Skrevet 11. april 2007 Ta deg en tur til helsestasjonen for å veie om en uke eller to, så ser du hvordan hun ligger an ang vektøkning. Ikke la deg stresse opp til å gi mme unødig! 175 gr. pr uke i snitt høres bra ut;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå