Gå til innhold

Litt pjusk mamma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har phantom-mannen og jeg gjort alvor av våre tanker om å ta natten tilbake....men det føles ikke helt bra!

Måka har krevd full oppvartning hver 2 time hele døgnet i 7 måneder. Og da påsken kom skulle phantom.mannen skride til verket og overbevise Måka at han ikke lengre trenger proviant om natten.. Det har gått sånn noenlunde bra. En natt har han t.o.m. sover tilnærmer hele natten. Men så har det bar blitt verre og verre... For nå er det gråt og jammer mange ganger hver eneste natt. Og vi mistenker at det er støysensitivitet som er årsaken.. Og siden phantom-mannen holder ut med mye mer gråt enn phantometn (Hjertet blør....) blir det konflikt oss foreldre immellom på nattestid.

Nå har vi flyttet Måka inn på "eget" rom. Dvs. vi har satt sengen hans inn på kontoret som en midlertidig løsning... Tanken er at han skal lære seg å sove uforstyrret, og om han klarer det skal han på sikt flyttes inn til Junior.

Men det føles trist og vemodig...min lille venn er forvist fra soverommet vårt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg tar fullstendig feil, men det kan se ut som om det kanskje er mamman som har det verst i dette.... Måka har funnet opp metoden og mamma prøver å stagge gråt/sult/trøst etc etter beste evne, men så blir det bare tullball til slutt... Tror det kan være smart å flytte ham inn på eget rom slik dere gjør nå..... Vi mennesker er jo vanedyr, og når han i 7 mnd har fått oppvartning og oppmerksomhet hver annen time, så hvorfor i allverden skulle han slutte med det? Dere har nok kommet inn i en runddans det er vanskelig å bryte ut av, så jeg heier på at du skal ta tilbake nettene dine og heller bruke dem på noe annet enn pupping og konflikter;-))

Flinke flinke deg - heia heia heia, og husk, Måkeungen har ikke vondt av dette, det er nok det såre mammahjertet som blør mest nå.....:-))

Dette greier du, husk hvor deilig det er med nattesøvn og kos på armen til kjæresten;-))

Skrevet

Dakar deg....

Men Måka har det sikkert ikke så ille. Blir sikkert fort bedre for dere begge...Men det vet du jo;)

Men kjempeklem, og trøst sendes...er vondt for mammaene det der....

Skrevet

Du er flink!!! .... og sterk..... og verdens beste mamma til han der lille fine, min venn vettu...

klart det er trist at han flytter ut, men han flytter jo ikke så langt, en meter eller fire, og du kan gå å se på ham så mye du vil og hele tiden. det som er så fint er at du kan sove også... tenk for en kombinasjon... :-)

jeg vet du har det vondt i hjertet ditt, men jeg vet også at du aldri i livet hadde gjort dette om det var sikk i strid med din egen overbevisning, så da bare heier jeg sånn villt og hemmningsløst!!!! Det er ingenting i verden jeg unner deg mer enn å sove om natten, det begynner vel å bli sånn 4 - 5 år siden sist.

:-)

HEIA HEIA HEIA HEIA HEIA HEIA HEIA

klem klem klem klem fra din venn

Skrevet

Du ,dette kommer til å gå helt bra. Stå i det et par netter til. Det er veldig trist og vemodig å flytte lillevennen inn på eget rom. Men han klarer seg helt fint, og det tror jeg du og kommer til å gjøre. Jeg føler veldig med deg.. Har enda ikke flyttet lillegutt på eget rom. Men det er bare fordi at vi mangler et soverom ...altså.... kremt.... *skal gjøre det snart*

lykke til klem

Skrevet

Heia, heia heia, heia!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Go, phantomet!!!!

Du vinner og får et helt nytt liv i premie.

Livsnyter`n for en god natt søvn han også.

Skrevet

Takk for alle støttende ord.... Det hjelper bittelitt...

Visst er jeg overbevist om at alle i phantom-hulen trenger søvn om natten. Tom jeg gjør det! Men vondt i hjertet er det like fullt.

Idag måtte Junior hentes tidligere i barnehagen rett og slett fordi han var så trett at han sovnet under måltidet... Noe som slett ikke er typisk for ham... Da er det visst på tide å ta fornuften fangen. Ikke bare foreldre som blir trette av høylytt klaging på nattestid...selv storebror er preget av slik action.

Nå har jeg vært inne hos Måka 6 ganger. Det har kommet et lite kny en gang, da han mistet smokken, men han ligger ganske så fredfylt omgitt av tusen bøker og rariteter...

Nå skal jeg snart tusle til sengs. Svinger innom Måka på veien....før jeg som alltid går inn og koser Junior og legger ham godt tilrette i borgsengen sin...

Skrevet

Tror nok det er dette som skal til for hele phantom-familien....rett og slett nattesøvn, så store og små er uthvilte og sterke for en ny dag:-) Det er jo tydelig at noe måtte gjøres når Junior er utslitt også, skal se han blir uthvilt også:-) Jeg fortsetter heiingen!

Skrevet

Jeg hiver meg på heia-koret og håper natten i natt har vært god.

Vi slet med litt av det samme selv, og LilleSnupp fikk eget rom da hun var 6 mnd. Lukten av mor med kos og pupp samt alle lyder vi produserer når vi sover var nok til å vekke henne flere ganger om natten. Etter at hun flyttet fikk både hun og vi det mye mye bedre.

Det er jo ikke rart de gråter og herjer. Så lenge det er måten de kan kommunisere på og vi vanligvis svarer på det første klynket så blir det sårt og vondt og vanskelig når man bestemmer seg for nye rutiner.

Lykke til phantomet, håper hele husstanden blir mer opplagt i dag og kan nyte sol og overskudd :o)

Skrevet

heisann.nå er natta over,og jeg håper du fikk sove.bare bittelitt ivertfall?? er fryktelig vanskelig for mamma det der.men helt sikkert det beste både for dere og måka.men fy så vanskelig for en mamma da ;o)

håper alt gikk som smurt,og at du fikk litt hvile.

Skrevet

Jeg må si jeg føler med deg, jeg vet hvor vondt det er å høre på sår og sint barnegråt. For mammaene gjør det fysisk vondt langt inni hjerterota! Jeg har alltid vært en "pudding" på skriking, så her har urtetemannen tatt mye av jobben - sånn som phantom-mannen. Tror det kan være lurt at barnet ikke får snusen av deilig melk og pupp når det står på som værst.

Men det er vondt - I know!

HUSK: Det er verdt det! Det ER det!!!

Jeg heier på deg jeg også! Og så heier jeg på flinke phantom-mannen og snille storebror og på lille frustrerte Måka di!:-)

Klem!

Skrevet

Heier på deg her også, håper at det går bra.

Er igang med samme prosess her, men har ikkje rom å flytte vesla på, så det må gå seg til på mammas rom. Har no hatt tre netter uten mat, og det har gått over all forventing, ho har vore våken et par gongar kvar natt, men berre en halvtimes sutring so har ho sove igjen. Kryssar fingrane for at det varer, og at både vesla og måka også finn ut at det kanskje er like greit å sove heile natta!

-og så får dei så blide og utkvilte mammaer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...