lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Hittil har jeg pumpet meg, og blandet maisgrøten med mm. Men når jeg pumper meg får jeg ut ca 50 ml, og det begynner og bli for lite til en porsjon til lillegutt. Kan jeg da ta 50 ml mm og 50 ml mme og blande? Orker ikke det styret med og pumpe flere ganger hver dag.. Eller må jeg da bruke kun mme? Han har aldri fått mme, blir grøten annerledes da? Annen smak?
Tiddelidu Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Jeg har gjort det, og det gikk helt fint å blande mm og mme. Mem det var ikke så lenge jeg gjorde det, for jeg syns grøten ble så tynn når jeg brukte mm, så jeg brukte snart bare mme. Da ble den enklere for han å få i seg syns jeg. Når jeg brukte mm så bare rant den ut igjen. Blir en litt annen smak, men mme er søtlig i smaken den også.
monshimon Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Du bør ikke blande mm og mme. Ja, det blir nok annerledes smak. Men grøten er jo tross alt annerledes i seg selv, så det spørs om barnet reagerer stort på det. Det går nok bra hvis du prøver. 50ml er for lite uansett på sikt. Etterhvert som du går over til havregrøt og hvetegrøt skal du blande det med vann. Så det gjelder for en liten periode dersom du fullammer utenom. Du skal ikke uroe deg for at han ikke får mm i grøten. Så vidt jeg forstår får han mm ellers og det er mer enn godt nok. Det skal ikke rare mengden mm til for å styrke barnets immunforsvar med gode stoffer fra mm. Tenk over hvor mye lettere det blir med mme i grøten enn at du skal pumpe før grøtmåltidet hver gang.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Hvor bor du hen? Bor du nærme svenskegrensa så kan du dra dit å kjøpe grøt.. For der skal de blandes med vann..
monshimon Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 Apropos svenskegrensa. Der har jeg kjøpt billig mme på 200ml dunker. Den koster nesten det halve der og med visakort blir kursen god.. Bare et tips fra storforbruker av mme.
Solita 79 Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 det finnes hvetegrøt fra nestle fra 4 månder(blå pakke) som kan blandes med vann. men ikke alle butikker som har denne. men de store butikkene har den ofte, ica maxi, coop mega og obs. har jeg sett den i
Solita 79 Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 Mente forresten havregrøt fra 4 månder ikke hvete.
Solita 79 Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 En ting til. Går forresten fint ann og blande mm og mme. Hvorfor skulle det ikke det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå