Gå til innhold

hvor fort kommer man "tilbake"? i kroppen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

om man trener godt og spiser sunt samt ammer, hvor lang tid tar det før man er tilbake til normalt? noen som vet? hva er de største forandringene? underliv? mage? hmmm.. takk for svar;) måtte spørre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trente ikke i det hele tatt, men ammet. Tok ca 1,5 år før alt satt som før igjen, størst forandring på pupper og underliv. Magen tok ca 1 år før var helt normal.

Skrevet

du bi aldri den samme ,og egentlig bi det ikke til å bry dæ så mye heller.

Skrevet

Etter to måneder passet de gamle buksene igjen. Når jeg sluttet å amme passet bhene, selv om innholdet var litt slappere. Magen ble aldri helt den samme, men så gjorde jeg ikke så mye for å få det til heller.

Skrevet

Det er helt individuelt om man blir den samme! Puppene mine gikk tilbake de, magen gjorde også det (har aldri hatt flat mage), men det tar tid! Trur 1,5 år er riktig å si. Noen får en annen figur enn de har hatt før, som om hoftene er annerledes, mens andre merker ikkeno til dette. Noen får store pupper, noen får hengepupper, noen får flate pupper. Spør mor di åssen forandringer ho merka etter fødsel, det er stor sannsynlighet for at dine er like. Forresten underlivet blir det samme igjen! Sjøl om man ikke trur det etter første kikk ned der etter fødselen! hehe.

Skrevet

dette kommer veldig ann på.. det er så forskjellig fra person til person.. en venninne av meg var tilbake til den vekten hun var før hun ble gravid allerede 3uker etter fødsel. du mister mye etter at du har født pluss at det er slankende å amme. så hvis du i tillegg passer litt på hva du spiser og tar opp treningen igjen ca. 6 uker etter fødselen så gjør du jo det du kan og da skal du nok se at du kan se fremgang

Skrevet

Blir aldri den samme? Det tror jeg ikke på... Dersom man unngår å legge på seg unødvendige kg, samt trener under graviditeten og starter med trening etter fødselen (selvsagt gradvis), nekter jeg å godta at kroppen ikke kan bli tilnærmet slik den var før fødselen... Forstår at kroppen kan hangle dersom man ikke "gidder" å ta i et tak, men om man er bevist på hva man putter i seg og samtidig trener, tror jeg at kroppen kan bli som før.

Må si at jeg er førstegangs og har 2 uker igjen til termin, så kan ikke bevise dette. Vet bare at jeg ikke har den holdningen som ANONYM her kommer med. Med en slik holdning er man garantert å aldri "få tilbake" kroppen sin!!!

Skrevet

Jeg er til vanlig slank, men la på meg hele 26kg i første sv skap. Jeg gjorde ingenting i ettertid for å ta av, men de raste av i løpet av 3mnd. Jeg ammet de første 4mnd.Magen ble nesten tilnærmet så flat som den kan bli, ca 6mnd etter uten innsats fra meg med særlig trening.

Det er ingen selvfølge at man får til å trene i sv skapet, jeg hadde ikke hatt sjans.Slet med kvalme og ble veldig tung.

Man vet faktisk ikke hvor raskt man kommer tilbake, men at man kan komme tilbake til sin gamle kropp er stor. Opplagt at brystene vil forandre seg, kanskje bli bredere over hoftene...men det er jo bare tegn på at man har født barn.

Skrevet

De sier det blir vanskeligere for hvert svangerskap.

Mitt første sv.sk la jeg på meg 20 kg. De gikk raskt av, bare noen uker. Tok en del situps, så magen ble flat igjen.

Mitt andre sv.sk la jeg på meg 12 kg, de forsvant raskt, men magen ble aldri den samme. Jeg trente ikke.

Skrevet

tusen takk for svar:)... men noen som vet hva som skjer med underliv etterpå? litt intimt spm men lurer på om det blir veldig forskjell?

Skrevet

Jeg har merket at jo yngre man er jo større sjanse er det for at kroppen blir den samme igjen, jeg fikk mine to første da jeg var 17 og 19 år gammel. tro det eller ei, kroppen var flottere etter fødselene enn før....

etter 3 svangerskap da jeg var 30 år fikk jeg bredere hofter etter fødselen, og det tok meg ca 1 år å komme meg igjen. nå er jeg gravid igjen og er spent på hvordan det går denne gangen, men tror det blir likt som forrige......

Ser på søsteren min hun fikk også barn i 30 års alderen og ble bredere rundt hoftene etter fødselen. .... men det er nok sikkert ymse også!!!!!

Skrevet

etter 6uker vil man kunne se synlige forandringer, dersom man ikke har lagt på seg ekstrem mye da:)

Skrevet

Underlivet tar litt tid for å komme tilbake til normal, det gjorde det i alle fall for meg. Tok ca 6 mnd før jeg fikk orgasme igjen for eksempel. Følte at det ble litt bedre plass liksom. Men det har gradvis blitt normalt igjen. Og jeg har ikke vært flink med bekkenbunnsøvelser i det hele tatt. Kanskje jeg skal ta meg mer sammen nå for å komme raskere tilbake.

Skrevet

blir ikke veldig forskjell. du må bare være flink til å knipe etter fødselen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...