Gå til innhold

Innv eller utvendig UL i uke 12?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på ultralyd imorra tidlig og lurer på om de gjør det innvendig eller utvendig så tidlig som i uke 12? Noen som har erfaring med det?

Kjæresten skal være med og er ikke så glad i sånn inni-der-greier...

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tok utvendig,men trodde det var mest vanlig med innvendig da...så det er vell litt forskjellig

Skrevet

Innvedig tar de da. Ser best på innvendig så tidlig. Kjæresten din vil nesten ikke legge merke til det. Han vil jo ikke sitte der nede å glo. Jeg har vært på flere innvendig ul sammen med min mann. Og han har ikke tenkt på det en gang.

Skrevet

Har hørt om begge deler. Vi var i uke 13 og hadde invendig, men da var det helt i "siste liten" mannen min var med og han tenkte ikke på det en gang. han syntes nesten det var litt spennende å være med ;)

Skrevet

På meg tok de både innvendig og utvendig.

Min kjære syns ikke det var noe ille at de tok innvendig. Det er jo folk som jobber med dette daglig og er vant til å gjøre denne jobben.. selv syns jeg det er værre om fastlegen skulle gjort undersøkelsen...

Håper alt går fint med dere. Vi fikk veldig gode bilder da de var innvendig !!!

Skrevet

På meg tok de innvendig ul da jeg var 12 uker på vei.

Skrevet

Jeg var på UL idag og den var innvendig er 12+4 idag...

Skrevet

jeg var der i akkurat 12+0 og han sa at han skulle se det han kunne på utvendig først og om babyen ikke lå riktig så skulle han ta innvendig. men babyen min lå akkurat som den skulle med en gang, så da fikk han skjekket neseben,nakke,og alt det han skulle. takket babyen min for det ja =) bedre med utvendig enn innvendig =)

Skrevet

Jeg har tatt UL i uke 12-13 i begge svangerskapene og begge har vært utvendig.

Legen sa at de prøver alltid med utvendig først, og hvis dette blir for uklart går de over til innvendig.

Skrevet

Jeg tok også utvendig i uke 12, uten problem:o)

Skrevet

Jeg tok også innvendig i uke 12..... men de kan jo se greit på utvendig også såvidt jeg har forstått, noen leger mener likevel at det blir bedre bilde på innvendig så det spørs hvilken tankegang din gynekolog har da ;-) innvendig er slettes ikke noe å grue seg til, mannen din sitter oppe ved hodet ditt så han vil jo ikke sitte å se der ;-)

Skrevet

du får sånt "teppe" så mannen/samboeren din sitter ikke så ser oppi der.. legen gjør vel ehller ikke det egentlig, annet enn når hun tar den inn.. ellers er alles øyne rette mot skjermen.. selv foretrekker jeg innvendig ul så tidlig i svangerskapet.. for da ser man så mye tydeligere den lille der inne.. :)

Skrevet

Jeg tok utvendig i 11+4.

I Spania.

Skrevet

Var på ul i går, var da 12+4 og fikk utvendig, legen sa jeg var akkurat i grenseland i forhold til om vi skulle ta inn- eller utvendig, og at denne grensen gikk rundt 12 fullgåtte uker (13+0), men siden jeg er ganske slank så ville han prøve utvendig først for å se om det gikk og det gjorde det. Bildene blir mer tydelig når de ta innvendig så tidlig, men vi så alt veldig bra i går.

Skrevet

Jeg har tatt begge deler - hos fastlegen min utvendig fra uke 6 og forrige svangerskap da jeg var på Haukeland hadde jeg innvendig ul i uke 16...gikk greit å se på utvendig ul, så du kan vel be om det om du absolutt ikke ønsker innvendig. Lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...