Gå til innhold

er deres partner enig at dere bruker prevansjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker da i forhold til islam,mannen min er muslim og det er jeg også. er nå 8 uker på vei med nr 2. og tror nok at jeg kommer til å bruke prevansjon etter fødselen.men ikke noe med hormoner.men det er for min egen del.blir nok til at vi bruker kondom. bare lurer litt se.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov i Islam å bruke prevansjon :)

Skrevet

Min mann er katolikk, og det er de som først og fremst er kjent for å nekte prev.

Men jeg kjenner ingen katolikker som er imot prev.

Skrevet

Det er vel ikke "lov" helt uten forbehold?? Trodde det var lov om det er farlig for kvinnen å få barn, eller farlig, helsemessig ugunstig er vel riktigere å si..Men om det bare er for å unngå å få barn fordi man ikke vil, tror jeg ikke er helt godkjent, eller??

Når det er sagt så er mannen min, som er muslim, veldig for at jeg bruker preventsjon. Hans søster som er praktiserende muslim bruker p-sprøyte.

Skrevet

Det er ikke lov om man frykter man ikke har råd(økonomisk) til å få fler barn, men prevansjon er lov så lenge det ikke skader kvinnens helse og så lenge begge er enige :)

F.eks så kan man jo ønske å få litt avstand mellom barna, ikke gå rett fra svangerskap til svangerskap, og det er lov.

Det er en myte (tror ikke det ligger noe i Islam bak) at man skal ikke bruke prevansjon når man er nygift for da får man kanksje ikke barn når man først ønsker det. Fikk en nydelig sønn jeg så det er nok bare myte ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...