leah og minimi med liten spire Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 har dere noen rutiner for de når de er så små,noe som er lurt å begynne m? min vil ikke sove på dagen,virker som hun ikke finner roen liksom
Roketikka Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Jeg har selv en gutt på snart 4 uker. Det er vel ikke så enkelt å påvirke de enda mens de er så små, men har alikevel forsøkt og inført noen faste rutiner på kvelden med tanke på kveldsstell, ta på pysjen osv. På natten når jeg ammer han forsøker jeg å ha minst mulig lys på, og jeg skifter heller ikke bleie så lenge det bare er tissebleie. Har han imidlertid bæsja på seg skifter jeg selvfølgelig. Men gjør det kortest mulig. Dette i håp om å skille litt mellom natt og dag. Men så lenge de er så små er det nok litt vanskelig å påvirke søvnmønsteret deres. Kan jo ihvertfall ikke begynne å vekke de i håp om at de skal sove mere til natta for det er nok ikke sånn det fungerer! Kan også være et tips at du lar barnet ditt sove i voksipose på natta f.eks. Det fungerte på min førstefødte ihvertfall. De roer seg ofte litt fortere når de får det lunt rundt seg og er litt innpakket. Men vær obs på at det ikke blir for varmt selvfølgelig! Vel, det var noen av mine erfaringer! Dere får ha lykke til, så får vi tro hun "snur døgnet" litt etterhvert )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå