mammatil2. Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 moro å vilte hva dere spiser.mannem min er kurder fra irak. jeg lager litt kurdisk mat og litt internasjonal mat.men sjelden at jeg lager typisk norsk mat.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Lager nesten aldri typisk norsk mat vi heller, drar til mamma for å få det Hos oss blir det en del kylling retter av ymse slag, lasagne, pizza, kyllingpølser, jeg lager nesten aldri store måltider siden mannen min jobber på kvelden.
Mulatica Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Vi setter opp ukemeny for å kunne ta storhandel en gang i uka. Vi spiser mye forskjellig slags mat. Men kanskje mer ris og mindre poteter og pasta enn en gjennomsnittsfamilie? Denne uka hadde/har vi: Mandag: Karibisk kylling med ris Tirsdag: Diverse rester Onsdag: Torsk og grønnsaker gratinert i ovnen Tordag: Jeg og Snuppa er invitert på middag, sambo spiser rester fra i går Fredag: Pasta med spinat og skinke Lørdag: Hjemmelaget pizza Søndag: Høstgryte med rotmos Sambo jobber turnus, så han jobber ettermiddager annen hver uke. Da koser Snuppa og jeg oss med middag som han ikke er noe glad i, feks grøt.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Vi har stort sett fisk 2 ganger i uka, kylling eller svin 3 ganger, mørkt kjøtt (lam, reisdyr, elg) 1 gang og vegetar 1 gang. Sjelden vi lager typisk norsk mat, men vi spiser nok likevel det samme som mange andre som bor i Norge. Går mye i wok og gryteretter av alle slag, og pastaretter nå og da. Har "middagsavtale" med et vennepar, og tilsammen representerer vi 3 nasjonaliteter. Vi bytter på å lage mat som er typisk for der vi kommer fra, så da blir det jo typisk norsk av og til også. Veldig morsomt å møte andre til middag på den måten. Anbefales! Ekstra gøy når man gjør litt mer ut av det, som å spille bakgrunnsmusikk fra det landet osv.
Reem Skrevet 14. april 2007 #5 Skrevet 14. april 2007 Her går det litt hulter til bulter Men siden vi bor i min manns hjemland(palestina) blir det ofte til at jeg lager arabisk mat. Denne uka ble det: Mandag: Pasta med kylling og kremet chilisaus(noe jeg fant på) Tirsdag: Kofta m/tomater og poteter Onsdag: Geitekjøtt m/ris og fasolie(fasolie er en slags tomatsaus med sukkererter,løk og finhakket hvitløk.) Torsdag:gårsdagens rester Fredag: Fiskeboller(mamma sendte 3 bokser i posten..hihi..) Lørdag: Mashi (fyllte auberginer m/ris og kjøtt i tomatsaus) Søndag:Ris,kjøttdeig og erter.Sammenblandet.Vanvittig godt. Hvis noen ønsker noen palestinske oppskrifter er det bare å skrike ut
Monika m/1 stor gutt og 1 baby Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Kan du ikke legge ut noen da kati20? Alltid kjekt å prøve noe nytt. Har du forresten oppskrift på dolma?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Jeg vil gjerne ha oppskrift på ris, kjøttdeig og erter sammenblandet som er vanvittig godt! Og legg gjerne ut noen flere oppskrifter også, gøy å prøve noe nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå