Gå til innhold

Kan dette stemme?? Håper på mange svar:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gutten min sover veldig dårlig på natta! Han våkner mange ganger, i verste fall hver time! Fikk beskjed av helsesøster i går at det kan skyldes at han sover lite på dagen. Har ikke tenkt på det før, trodde nesten jo mindre på dagen jo bedre sover han om natta... men kanskje det er sant da? Han sover maks 2 timer til sammen på dagen! vet ikke helt hva jeg kan gjøre for at han skal sove mere på dagen... våkner alltid etter en halv time og da er han uthvilt!

Har dere hørt noe om dette og kan det stemme med hva dere selv har opplevd?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke stemme. Min gutt på snart 6 mnd sover kanskje 2 timer tilsammen (en halvtime der, en time der osv) på dagen hvis jeg er heldig, men sover kjemgodt om natten fordet! fra 8-8 ca

Skrevet

søvn avler søvn heter det. Er ikke helt sikker, men Martin har også vært sånn som du beskriver. 30 min på dagen og lite sammenhengende søvn på natta. Har heldigvis endret seg nå.

Skrevet

det sies så pent,søvn avler søvn =)

han her er et godt eksempel på det.sover mye dagtid,og sover natterstid.men tror egentlig det kommer ann på ungene da.ingen er like.noen trenger mye,andre lite søvn.

sover han hvis du triller da?

Skrevet

hvor gammel var han når dette endret seg da? Tusen takk til deg "martin" forresten!Du svarte meg for ca en måneds tid siden ang pumping, at du gjorde dette i 8 mnd! Trodde ikke det gikk ann å pumpe seg så lenge og ikke miste melka. men har nå pumpet meg i over en måned og har mere melk enn noen gang!;) Fortsatt puppenekt så vi fortsetter å pumpe, hehe:)

Så hadde det ikke vært for deg så hadde jeg aldri begynt med pumping og antageligvis gitt opp hele amme styret:) Så takket være deg for junior fortsatt den "beste" melken!!

Skrevet

Hei!:)

Ja, det gjør han jo.. så da er det vel bare å trille hele dagen og se om det hjelper for nattesøvn;)

Skrevet

ja,hehehe ;o)

ut på tur,aldri sur....men muligens veeeldig sliten =)

Skrevet

Halais:)

Mi lille tøtta sov nesten ingenting da ho va nyfødt,æ holdt på å bli sprø av at ho va så mye våken,gjerne 12 tima i strekk...og måtte underholdes..ho e født 15 jan og hær oppe i nord va d - 15 hvær dag:( så kunne ikkje ha ho i vogna å sove...men med en gang æ kunne begynne med det sov ho 3 -4 tima sammenhengende:) tel stor glede førr mæ hehe..ofte vil ho sove på ettermiddagen åsså, gjerne bare 1 time før kveldstellet...før holdt æ ho våken..men en gang klarte æ ikkje d..ho va så trøtt...å æ trudde at no kom ho tel å være våken hele natta..men neida ho sovna som en stein tel vanlig tid:) og det skjer hvær gang! SØVN AVLE SØVN!!:) prøv å ha han å sove i vogna ute, d e mitt tips:)

Skrevet

Sover han på eget rom?

Spør bare fordi dette med "søvn avler søvn" aldri har stemt her i gården... Hun sover også maks 2 timer på dagen. Likevel begynte hun å sove natta gjennom da hun flyttet på eget rom. På slutten, mens hun enda sov med oss, våknet hun ca. hver halvtime...

Skrevet

Hei

For oss har det vert det rette. Søvn avler søvn. Tuppa sover mye bedre på natta nå ho har sovet mye på dagen. Før hadde ho 2 timer totalt men nå 3-5 timer- er 8 mnd nå.

Skrevet

Men unntatt det å gå tur, hva gjorde dere for at de sov mere på dagen?

Tror jeg har funnet ut hva som plager han på natta... Hadde han i senga vår i natt da jeg rett og slett ikke orket å stå opp så mange ganger! (Han sover på eget rom forresten, flyttet han over da han ble 6 mnd)

Og da sov han som en stein! Våknet bare en gang for litt pupp og sovnet med en gang igjen!

Kanskje han trenger veldig mye nærhet??

Skrevet

Gutten min sover veldig godt på natta. Han er 2,5 mnd.

Men får han ikke til å sove på dagen. Han sover et kvarter nå og da- tilsammen kanskje 1,5 time

Skrevet

min gutt er 3 mnd i dag. Får han ikke til å sove mye på dagen jeg heller.. kanskje 1,5-2 timer til sammen. ( en sjelden dag innimellom sover han litt mer.. )men sover bra på natta=) ( 20.30 - 06.30.. oppe en gang) etter halv syv samsover vi til åtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...