Gå til innhold

feil termin på UL

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært på UL og fikk termin flyttet frem en ukes tid. alle målene tydet på denne nye terminen, men det går ikke ann for da ble jeg i såfall befruktet en hel uke før mannen kom hjem. så jeg vet at min termin er den som stemmer.

Men var OK å bli flyttet den veien, det er nok verre å bli flyttet bakover.

Men, skal jeg virkelig telle ut i fra den nye terminen når jeg vet den er feil? Tenker at det er dumt å instille seg på den terminen om barnet er mest trolig til å komme nærmere min egen termin siden jeg er førstegangs.

så til spørsmålet: er denne "feile" terminen et resultat av unøyaktig måling - eller vokser barnet litt fortere enn snittet og vil være "klar" til UL-termin?

Litt rotete dette, men håper noen forsto hva jeg ville frem til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan du.

Ungen kommer når den kommer. Vanligvis fordi den er ferdig og klar for verden. Noen kommer 1-2 uker før termin, noen 1-2 uker etter og noen ytterst få på terminen (din eller legenes). Så ingenting er sikkert uansett. Det beste du kan gjøre er å pakke bagen du skal ha med deg på klinikken i riktig god tid før termin(-ene), og evt tørke støv av den om du går lenge over tiden.

Lykke til :)

Skrevet

jeg fikk også flyttet terminen en uke,å dette kan ikke stemme i mitt tilfelle heller siden vi hadde ivf...men de sier jo at terminen man får på ultralyd er den som er mest nøyaktig,så jeg bare gleder meg over at terminen ble en uke før:)

Skrevet

Jeg har også stusset på om de målingene de gjør på UL ikke blir gjort nøyaktig nok. I følge vår UL termin skal også befruktningen ha skjedd på et tidspunkt mannen min ikke var hjemme. Ca. 14 dager etter siste gang vi hadde samleie, og 3 dager før forventet mens...

Det er jo ikke teknisk mulig, men det hører de ikke så veldig mye på.

Terminen vår er satt tilbake med litt over en uke, men vi skal faktisk inn på en ny UL om halvannen uke for å se om de kan finne det ut mer nøyaktig da.

Ungen kommer jo når den kommer, men hos oss kan det hende det blir planlagt KS, og da synes vi det er veldig uheldig at de skal sette dato for dette etter UL termin, når den kan være 10 dager feil.

Skrevet

sist jeg ble gravid ble jeg satt tilbake 20 dager. i følge legenes beregninger ble jeg da gravid dagen før jeg skulle ha mensen, og min menstermin var 8 okt. ul sa jeg fikk termin 28 okt. men gutten min kom ikke før 5 nov, så hvis jeg skulle fulgt min menstermin hadde jeg gått en mnd på overtid =)

ikke vet jeg hvordan dette fungerer =)

Skrevet

Det er i de fleste tilfeller ikke mulig å regne seg tilbake til befruktning etter UL termin.

Den terminen er bestemt utfra hvor stort barnet ditt er ved UL, og når jordmor mener at det vil være "modent" i følge statistikk og tabeller.

Det er som er greit å tenke på er at lege og sykehus vil forholde seg til UL-terminen når det gjelder ev igangsetting av fødsel osv. Så det er kanskje like greit å forholde seg til denne selv også =)

Skrevet

Vær glad du :))

Det tyder på at barnet ditt har det godt i magen og vokser bra :) LItt større enn gjennomsnittet bare.

Slik tenker jeg iallefall. Ble også flyttet fem dager tidligere enn det som går an. Brukte eggløsningstester jeg.

Og som ei sier over her. Barnet kommer da det kommer. Kanskje to uker etter UL termin, kanskje fire uker før UL termin???? Eller kasnkje på din termin? Man vet aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...