Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Hvordan oppdaget dere at de hadde melkeallergi?
St. Hans Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Hos oss er det bare snakk om melkeintoleranse, ikke allergi. Jeg oppdaget det ved at hun alltid hadde løs avføring, helt til hun var 18 måneder. Jeg hadde mistanke om melkeintoleranse fordi jeg vet litt om det fra før, og snakket med helsestasjonen, som dessverre ikke hadde peiling. Prøvde meg fram på egen hånd med redusert melkeinntak. Nevnte det for fastlegen en gang vi likevel var der. Han sa at vi skulle prøve 6 uker uten melkeprodukter, dvs ikke melk, ost, yoghurt ol. Litt melk i andre matvarer var greit. Dessuten skulle vi gi et par desiliter biola, juicevariant, hver dag. Biola tilfører de bakteriene det er for lite av i tarmen, som hjelper til å bryte ned melka. Magen til snuppa ble helt fin i løpet av et par dager... Oppskriften her i huset er: melk til maks et måltid per dag, biola to måltider per dag, lite yoghurt og ellers vanlig kosthold. Da er magen hennes i balanse. Verdt å vite at surmelksprodukter er lettere fordøyelig enn vanlig melk, og ost enda lettere for dem med melkeintolleranse. Melkeallergikerne reagerer på små mengder melk, og symptomene er tydelige mye tidligere enn hos de med melkeintolleranse. Magesmerter, diare, eksem... Hvis du virkelig mente allergi var det kanskje ikke så mye hjelp i svaret mitt?
Mari26 Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Jeg ga kun mm til datteren min var 6 mnd, da fikk hun grøt med tørrmelk-og fikk utslett rundt munnen og på magen, kløe i øyne og hovne lepper. Prøvde også mme-samme reaksjon. Var på sykehuset og tok prikktest og blodprøver da hun var 8 mnd og fikk da påvist melkeallergi. Hun har siden vi merket reaksjonene og frem til hun ble ett år ikke fått noe melkeprodukter, kun mm som kalsiumkilde. Men nå er hun 14 mnd, og vi har begynt å introdusere melkeprodukter-hun kan nå spise en youghurt uten å få reaksjon.
børdi Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 fant det ut da hun var nesten 2 år... da hadde hun skreket under måltider og etterpå, hatt sprutgulp, skreket halve nettene, hatt kronisk diare +++++ siden hun var født nesten:-(konstant syk var hun og, og sov nesten ikke noe. ante ikke noe om melkeallergi fra før, og hadde ikke peiling, legene sa hele veien, det går seg til, det går over, det er en fase... så til slutt var vi så slitne og redde for henne at vi satt oss på legevakta og nektet å gå derfra før hun ble innlagt. Og da ble vi det, de sjekket alt, og kom fram til melkeallergi og astma..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå