Gå til innhold

Skrike/gråte hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det greit å la en på 3 mnd ligge alene i senga og skrike/gråte/sutre, før man går inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lang tid som du trenger på å gå fra det rommet di er i...3 mndr gamle skjønner ikke skrikekurer, da vil de nok bare føle seg sviktet og forlatt. Men klart man kan jo ikke la være å gå på do, hente ei brødskive eller trylle de rolige heller...Jeg pleier hvertfall å forte meg om ungene mine skriker..:)

Skrevet

Det kommer vel an på hvem du spør......

Jeg for min del synes ikke det er greit at babyen min gråter i det hele tatt. Går inn med en gang. Om han bare sutrer litt, kan jeg vente et par minutter......

Skrevet

Gå inn og prøv og roe ned med ca 5 min.mellomrom ett par tre ganger. Vet du at barnet både er mett og tørt, har kost og egentlig er trøtt/slitent, er dette helt ok. Det er faktisk slik at barn oppdager veldig fort hvor effetivt gråt kan være. Barnet blir faktisk også slitent av at man hele tiden tar det opp. 15 min. når man er inne jevnt og roer ned gjør ingen skade.

Skrevet

Takk for svar.

Anonym, ditt råd hørtes lurt ut. Er helt enig med deg i at de lærer fort hvor effektiv gråt kan være. Vil ikke gjøre meg selv en bjørnetjeneste heller. Når jeg går inn, løfter jeg ikke opp av senga, bare stryker på hodet og koser og kysser litt på kinnet, og prater med.

Skrevet

Jeg lar aldri han skrike, nå er han 5 mnd.. Sutre litt kan han gjøre, men man skal ikke la barna ligge og skrike når de er så små..

Skrevet

Greit nok å ikke la barnet bli tatt opp, men ikke la de være alene! Stakkars små barn. Mammahjertet mitt blør...

Skrevet

Når tulla var 3 mnd. satt jeg inne på rommet hennes til hun sovnet. Jeg satt i en stol ved siden av, lot henne skrike/sutre 1-2 min., så strøk jeg henne over hodet og visket at mamma var her. Slik holdt jeg på til hun sovnet.

Selvfølgelig tok jeg henne opp hvis jeg hørte på gråten at hun f.eks. måtte rape eller noe sånt. Men man hører jo etterhvert forskjell på gråten til barnet sitt.

Nå er hun snart 9 måneder, og kan legge henne ned i sengen, si natta og så forlate rommet. Enten så sovner hun med en gang, eller så ligger hun og babler til hun slokner. Hvis hun skulle begynne å sutre litt, går jeg inn og sjekker på henne og stryker henne over hodet.

Skrevet

som jeg skulle sagt det selv. Helt enig med deg. Kan ikke skjemme bort så små barn. Min på 8 uker vet allerede nå at mamma kommer om jeg gråter, så jeg kan legge nurket og si god natt og gå ut av rommet. De fleste gangene går det greit, men av og til er det litt sutring og da er jeg der med en gang. Blir så glad når jeg kommer, at. Gjorde det med første mann også, ble en trygg og god gutt som var grei å legge uansett hvor vi var.

Skrevet

3-5min mellom hver gang så øke etter hvert. men det spørs jo hva det er. bare sutring og tull kan du godt vente litt. har gjort det med min og nå legger hun seg uten engang og sutre, isåfall toppen 1min. og hun har det bra og er en trygg og god baby:)

mi er ialle fall slik at hun hun begynner å skruike på kvelden uten noe god grunn er det somregel verre at jeg plukker henne opp enne at hun får ligge å skrike fra seg. så sovner hun etter en liten stund igjen, kun drømmesøvn..

men dere som absolutt insisterer på å ta ungene deres det sekundet de skiker, fint for dere, men ikke kom å tro dere er såmye bedre enn oss som lar ungen vår skrike litt! det verste en kan gjøre er å holde på den metoden å løpe å ta ungen frem til den ere 6mnd, så pluselig er det greit at han skriker! tenk så grusomt det må vere for en unge da, å vite det at skriker han så kommer du, men så plutselig endag lar du han ligge i 5 - 10min alene, det er hjerteløst!! vet om flere som har gjhort det slik, helt grusom!

syns at om du føler at skrikemetoden funker for deg så skal du gjøre det. det viktigste er at du har det bra med det du gjør :)

Skrevet

Du KAN IKKE la en baby på tre måneder ligge å skrike. De skjønner ingenting av det og blir veldig redde. De har heller ikke lært at ting fortsetter å eksisterere selv når de ikke ser det,og da tror de at mamma og pappa ikke finns og at de er alene og forlatt. Små babyer trenger masse trygghet, de skriker ikke for å være irriterende men fordi de har et behov som ikke blir møtt. Det kan være et behov for nærhet og da blir det HELT feil å la dem gråte.

Skrevet

Jeg mener nærhet og kos er et utrolig viktig behov hos babyer.

Som hun over her sier tror barnet at mor ikke eksisterer lenger når de ikke ser henne. Hvis så små barn skriker er det en årsak til det. Ofte fordi de er redde og vil ha nærhet.

Jeg ser ikke noe galt i å bysse et barn til søvn, hvis det er det det trenger.

Jeg mener det er en del av det å ha et spebarn.

Enkelte steder i Afrika brukes bæresjal flittig, mor har barnet tett inntil seg dagen lang. Disse barna er ofte rolige og tilfredse.

Jeg har aldri latt mine barn skrike, i dag er de trygge barn, som fint sovner i sengen sin uten problem.

Det går ikke ann å skjemme bort en 3 mnd gammel baby! og la det gråte i 10 min er galt i mine øyne...

Skrevet

Vil anbefalle å lese linken som anonym over her viser til:))

Skrevet

Syntes ikke så små skal gråte lenge. Den tiden gikk jeg inn med en gang.

Skrevet

Jeh må si meg enig med silje og sara over her jeg da. Jeg har en på 3,5 mnd og noen ganger gråter han fordi han rett og slett er for trøtt. Jeg orker ikke løpe rett inn til han når han sutrer/gråter, som regel roer han seg selv etter 1-2 min. Hyler han går jeg selvfølgelig inn og løfter han opp og roer, men når han er rolig igjen er det rett ned i senga igjen. Jeg blir litt provosert over at noen sier at du IKKE må la barnet gråte, jeg regner med at du ser ann gråten på babyen din. Noen ganger er det rett og slett og la de gråte litt les merk LITT! For å få de til å sovne. Igår var min så trøtt og jeg la han i bagen sin ute og han hyla. Jeg gikk ut og ga han smokken og roa han ned, men han slo seg gankse så vrang så jeg lot han gråte uten smokken 2 min så ga jeg han smokken og smilte og koste han, da fikk jeg tilbake ett smil og ett stk gutt som sovnet med ett smil om munnen. Og jeg gidder ikke lagre med anonym så får dere heller kjefte meg huden full!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...