Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva som er lurt å kjøpe av ullklær til baby? Jeg er førstegangsfødende, og syns det er vanskelig å vite hva som kan være greit å ha. jeg venter en jente i begynnelsen av august, og da går vi jo vinteren i møte etterhvert. Har vært inne på ullkorga og kikket, og de hadde masse fint i ull. Tenker å kjøpe teppe, bodyer, lue og kanskje en dress til å ha ute. Skriver dette da jeg er litt usikker på om dette virkelig er lurt eller om det er andre ting som kan være viktigere å kjøpe.

Håper noen kan gi meg noen tips om dette men også om andre klær/ utstyr som er bra å ha.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også lurt litt på hva jeg skal kjøpe........og lett det der når en en førstegangsfødende og ny på området=)

Men jeg har bestemt meg for å kjøpe bodyer, lue, strømpebukse og en dress i ull.

Deilig for babyen og ha ull nærmest kroppen når den ligger i voksiposen og sover på vinterstid vil jeg tro=)

Skrevet

Ja, akkurat det jeg har tenkt også :)

Men; fint med flere svar så jeg får vite hva andre tenker også.

Skrevet

Jeg kjøpte mye ull tøy til datteren min. supert med body og strømpebukser. Kjøpte også en ullhette super å ha under andre luer når det er skikkelig kaldt. Svigermor strikket en del luer og de er ikke helt vindtette. I hele vinter og vinteren før ( hun er 18 mnd nå ) lå hun i ullbody og ullstrømper oppi voksiposen sin og hadde det kjempe deilig og varmt. Jeg kjøpte Janus og andre rimeligere merker og de funket kjempe bra, og jeg kunne vaske de i maskinen på 40 grader og dermed få bort flekker og.

Skrevet

Noen babyer er frøsne, andre ikke. Men i slutten av oktober, november og utover kan det være veldig godt med ullbodyer, ullstrømpebukser, ullvotter og ull-lue. Jeg sverger også til et ullskinn å legge i bunnen av vognbagen når det er skikkelig kaldt, for det isolerer godt. I tillegg har jeg en saueskinnspose til bruk på kalde dager.

Min erfaring med ull, er at du får det du betaler for. Jeg har prøvd Joha, Janus, Spar-kjøp, Cubus, Hennes&Mauritz, Nøstebarn og Fru Lyng ull-undertøy, så jeg tror jeg har et visst erfaringsgrunnlag. Min oppfatning er at ull-undertøyet til Spar-kjøp, Cubus og Hennes & Mauritz står til stryk. De blir fort slitt/nuppete og mister raskt fasongen i vask. Ull-undertøyet til Nøstebarn og Fru Lyng er svinsk dyrt, men holder i vask etter vask.

Nå har jeg gjort det til rutine å kjøpe neste års ull-undertøy på februarsalg, sånn at jeg får det til halv pris. Det er nok litt seint for deg, men det er noe å ha i mente til neste år.

Skrevet

Jeg er helt enig med ennaH i fohold til kvalitet.

I tillegg til body etc vil jeg også varmt anbefale ullpysj. Mange barn har en tendens til å sparke av seg dyna, og med ullpysj slipper du å bekymre deg for det.

Ullpysjen til Nøstebarn er fantastisk deilig, men DYR. Men en flott barselgave kan du jo hinte om, ellers noe å ønske seg til jul.

Skrevet

Tusen takk for GODE svar!

Har dere andre steder/ merker enn nøstebarn dere anbefaler?? hvordan er det å vaske ull i maskin?

Skrevet

Jeg for min del har eget program for vasking av ull på min maskin........fungerer greit det i hvertfall=)

Skrevet

har alltid handla janus sitt på coop obs jeg..storfornøyd med..særlig heldressen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...