H.Å. Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Lurer på hva som er lurt å kjøpe av ullklær til baby? Jeg er førstegangsfødende, og syns det er vanskelig å vite hva som kan være greit å ha. jeg venter en jente i begynnelsen av august, og da går vi jo vinteren i møte etterhvert. Har vært inne på ullkorga og kikket, og de hadde masse fint i ull. Tenker å kjøpe teppe, bodyer, lue og kanskje en dress til å ha ute. Skriver dette da jeg er litt usikker på om dette virkelig er lurt eller om det er andre ting som kan være viktigere å kjøpe. Håper noen kan gi meg noen tips om dette men også om andre klær/ utstyr som er bra å ha.
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Jeg har også lurt litt på hva jeg skal kjøpe........og lett det der når en en førstegangsfødende og ny på området=) Men jeg har bestemt meg for å kjøpe bodyer, lue, strømpebukse og en dress i ull. Deilig for babyen og ha ull nærmest kroppen når den ligger i voksiposen og sover på vinterstid vil jeg tro=)
H.Å. Skrevet 11. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2007 Ja, akkurat det jeg har tenkt også Men; fint med flere svar så jeg får vite hva andre tenker også.
Audacious Angel Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Jeg kjøpte mye ull tøy til datteren min. supert med body og strømpebukser. Kjøpte også en ullhette super å ha under andre luer når det er skikkelig kaldt. Svigermor strikket en del luer og de er ikke helt vindtette. I hele vinter og vinteren før ( hun er 18 mnd nå ) lå hun i ullbody og ullstrømper oppi voksiposen sin og hadde det kjempe deilig og varmt. Jeg kjøpte Janus og andre rimeligere merker og de funket kjempe bra, og jeg kunne vaske de i maskinen på 40 grader og dermed få bort flekker og.
ennaH Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 Noen babyer er frøsne, andre ikke. Men i slutten av oktober, november og utover kan det være veldig godt med ullbodyer, ullstrømpebukser, ullvotter og ull-lue. Jeg sverger også til et ullskinn å legge i bunnen av vognbagen når det er skikkelig kaldt, for det isolerer godt. I tillegg har jeg en saueskinnspose til bruk på kalde dager. Min erfaring med ull, er at du får det du betaler for. Jeg har prøvd Joha, Janus, Spar-kjøp, Cubus, Hennes&Mauritz, Nøstebarn og Fru Lyng ull-undertøy, så jeg tror jeg har et visst erfaringsgrunnlag. Min oppfatning er at ull-undertøyet til Spar-kjøp, Cubus og Hennes & Mauritz står til stryk. De blir fort slitt/nuppete og mister raskt fasongen i vask. Ull-undertøyet til Nøstebarn og Fru Lyng er svinsk dyrt, men holder i vask etter vask. Nå har jeg gjort det til rutine å kjøpe neste års ull-undertøy på februarsalg, sånn at jeg får det til halv pris. Det er nok litt seint for deg, men det er noe å ha i mente til neste år.
Magda73 Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 Jeg er helt enig med ennaH i fohold til kvalitet. I tillegg til body etc vil jeg også varmt anbefale ullpysj. Mange barn har en tendens til å sparke av seg dyna, og med ullpysj slipper du å bekymre deg for det. Ullpysjen til Nøstebarn er fantastisk deilig, men DYR. Men en flott barselgave kan du jo hinte om, ellers noe å ønske seg til jul.
H.Å. Skrevet 11. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2007 Tusen takk for GODE svar! Har dere andre steder/ merker enn nøstebarn dere anbefaler?? hvordan er det å vaske ull i maskin?
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 Jeg for min del har eget program for vasking av ull på min maskin........fungerer greit det i hvertfall=)
prøvekluten+3små Skrevet 12. april 2007 #10 Skrevet 12. april 2007 har alltid handla janus sitt på coop obs jeg..storfornøyd med..særlig heldressen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå