Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Hun sitter med puter bak, for hun faller avogtil, og kan rulle fra rygg til mage men gjør det skjeldent:/ Ikke kan hun krabbe eller krype, ikke snu seg i ring!! Blir litt lei meg når jeg ser andre på hennes alder er overalt og lengre framme enn henne!! Haster jeg for mye?? Plager meg litt dette men vet jo det kommer når hun er klar da.... Blir jo litt bekymret.... Noen råd?
yasmina Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Jeg skjønner deg godt jeg. Mini her er turbo, men eldstemann var slik du beskriver. Han begynte å åle seg da han var 10 mnd, krype da han var året, gikk da han var 15,5 mnd. Men det kommer så du må bare la henne kjøre sitt eget løp. Og en dag har hun tatt igjen de andre, det har min allerede og han er bare 2 år og 1 mnd
*shehasmyheart* Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Hei hei:) Jeg har ingen råd... Men ville bare si at min jente er "like treg". Hun sitter godt på baken. Gjør ikke så mange tegn til å ville verken åle eller krype:) Tenker også at hun er litt sen...men hører jo alle si at alt er normalt, så prøver å ikke fokusere så på det;) Snuppa her hater å ligge på magen også, så det gjør det jo ikke lettere akkurat. Har begynt enda litt mer de siste dagene å trene på det da. Ligger på gulvet sammen med henne, på magen. Og fjaser;) Det kommer når de er klare for det:) Og da tenker vi tilbake på de gode dagene da de ble der vi satt de:)
Sina-mor...;-) Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Tulla mi lærte nettopp å krabbe, da var ho vel 10mnd gammel. Styra på noe forferdelig på magen leeeeenge. Rundt i ring, og bakover,bakover,bakover. Ikke antydning til å reise seg opp på alle fire. Og når vi satte henne på baken, så satt ho bare der. Turte ikke velte seg over på magen, eller fremover eller noe. Ble bare sint når vi gikk fra ho. Men plutselig så begynte ho å dra seg opp på alle 4. og da tok det ca en uke, så krabba ho. Og 10 dager seinere reiste ho seg opp og gikk rundt bordet!! Så hold ut, de finner ut av detta selv. Sikkert ei lita "pyse" du har fått du også.... he he.. ikke vondt ment altså! Men som sagt, når de plutselig finner ut at de kan komme seg fram på et eller annet vis, ja da går ting fort fremover i utviklingen.
Tre jenter søte små Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 Eldste jenta mi krabbet aldri, hun satt abre på rumpa. Ikke rullet hun heller. Begynte å gå når hun var 12 mnd. Nå er hun straks 3 år og ligger foran motorisk, i følge førskolelæreren. Så bare vær tålmodig Men skjønner at det plager deg, det gjorde det med meg også
lifa og Eline Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 mnd. noen begynner å krabbehei Har du fått spedbarnsboken fra Sandvik? skulle fått den på sykehuset når du fødte. Der står det en Ytviklingstabell som går på gjennomsnittet når babyene begynner med ting. 9 mnd. noen begynner å krabbe 10 mnd. setter seg selv opp i sittende stilling, står og går gjerne med støtte. Vil bare si at din er ikke VELDIG treg men mye mer gjennomsnitt enn mange andre sin baby.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 Vet ikke om jenta de er treig, kansje det bare er min jente som er enormt tidlig, jeg for stadig høre hun er langt fremme... HUN er 6 mnd og kryper alle veier...tror hun går snart....!!!!! litt skummelt og være tidlig også......
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 til anonym over her: Jenta vår var også veldig tidlig med det meste. hu satt sel da hu var 4 mnd. og vi trudde snart hu skulle gå. for hu resite seg etter ting da hu var 6 mnd men krabbet ikke før hu var åtte. hu er nå 11 mnd og går kunn noen skritt. så roer seg fort. hu har rettet seg mere ut. til deg som skriver innlegget: hu hatet og ligge på magen. hu bare hylte. så vi kuttet det ut. til slutt gjorde hu alt selv om krabbet avårde er. så det kommer. og ikke alle krabber.
noje Skrevet 12. april 2007 #10 Skrevet 12. april 2007 Jeg ville ikke ha stresset. Min første var litt sen med slike ting, men klarer seg veldig bra motorisk nå (er 9 år).Men det er viktig å ikke sette barnet opp før det kan sette seg opp selv. Det er ikke sterkt nok. La barnet ligge mest mulig på stabilt underlag, f.eks. på et leketeppe på gulvet, la det finne ut av ting selv. Det er veldig viktig å trene nakke/rygg. La det ligge på magen så mye som mulig. (Har dette fra fysioterapeuten).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå