Gå til innhold

Hyper så det rekker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er nå 3,5 mnd korrigert og har ALTFOR mye energi til at mor henger med i svingene...

Armer og ben går i ett, finner ikke ro når han skal sove og puster veldig fort - som en hund på leting etter vann!!!! Skal sies at han slekter på foreldrene sine som også var litt utålmodige og ivrige, men dette er skikkelig slitsomt til tider..

Er dette et typisk tegn på de premature??, i dette tilfelle ekstremprematurt 24+4.

Man får jo sine tanker om ADHD, uten at jeg egentlig har satt meg inn i denne diagnosen.

Bør jeg samle han, eller la han holde på som han vil? noen med erfaring og tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillemann (32+2) var også mye mer aktiv enn de på samme alder. Startet rundt 2 mnd. korrigert. Min søster sa hele tiden at hodet hans utvikler seg raskere enn kroppen så det er derfor han er så utålmodig. Mulig det stemmer for alt ble lettere etterhvert som han lærte seg å rulle, åle, krabbe og gå.

Nå er han 2 år og har fortsatt høyt aktivitetsnivå, men det er ikke så slitsomt for oss som foreldre.

P.s. tror ikke det har noe med ADHD å gjøre, det er rett og slett mye energi som skal ut.

Skrevet

Jeg har ikke peiling på grunnen men jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver.. Jenta mi var likedan.. HUn er nå 11 mnd ukorr, og det har roet seg betraktelig.. Kan være litt urolig nå også men langt ifra slik hun var.. Husker min mor også nevnte mulig adhd, men jeg er egentlig ikke bekymret, jeg.. Kan ikke ta sorgene på forskudd..

Masse lykke til med gutten din.. Har fulgt med dere fra første stund og jeg håper han har det bra! :-)

Skrevet

Tusen takk for kloke svar, kjenner at jeg ble litt roligere nå.

Det gir jo mening at hodet ligger litt lenger fremme enn resten av kroppen, så all energi samles opp i spark og vifting med armer.

Timon er blitt en stor gutt på 8 kg og virker veldig fornøyd ellers. Han har begynt å få tenner - noe som kjennetegner alle de ekstra baisbløyene om dagen :-)

Tenk at det går så bra med disse som var så små, virkelig noen kjemper vi har fått oss...

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...